Tohle auto vypadá jako žába s poruchou. Přesto ho dnes sběratelé kupují za miliony
Zatímco některá auta budí respekt nebo jsou sexy, můžete najít i taková, která jsou lidem spíše pro smích. Jedno z nich se vyrábělo v 50. a v 60. letech v Německu. Když jej ostatní viděli na silnici, málokdy dokázali udržet smích.
Začalo se vyrábět v roce 1955 a bylo poměrně oblíbené. A není divu. Bylo lehké, praktické, levné a vešlo se prakticky všude. Velkou nevýhodou byl ale jeho vzhled. Řeč je o automobilu Messerschmitt KR200. Vyrábělo se celkem 9 let a dohromady se na silnice dostalo více než 41 tisíc kusů.
Vzhled, který bavil
Ve své podsatě ale tak docela o běžný automobil nešlo. Spíše se hodí jej označit za kapotovaný motocykl. Stál za ním závod společnosti Messerschmitt. Ta se během války soustředila hlavně na výrobu letadel. Známá byla převážně svými stíhačkami anebo prvním sériově vyráběným proudovým letounem Messerschmitt Me-262.
Jenže po válce logicky potřebovala firma najít své uplatnění jinde. A tak se rozhodla právě pro výrobu miniaturních levných vozů, které byly v té době nejen v Německu velmi populární. Při sestavování svého vůbec prvního vozidla s označením KR175 vycházela společnost rovnou ze vzhledu letadel. Do auta se tedy nastupovalo skrz dveře, které se vyklápěly do strany stejně jako u stíhačky. I když to zní poměrně bláznivě, do kabiny se díky tomu usedalo velmi pohodlně.
Vůz netradičního vzhledu byl praktický, svým vzhledem ale spoustu lidí naprosto odrovnal. Dokonce o něm mnozí říkali, že vypadá jako žabák s mentální retardací. Díky přijatelnému výkonu a nízké ceně si ale i tak auto našlo celou řadu kupců.

Několik problémů
Bohužel se ale vozidlo KR175 potýkalo s mnoha technickými problémy. Ty pak firma vyladila ve svém dalším autě s označením KR200. A právě to se stalo nakonec naprostým hitem a prodávalo se ještě lépe než první verze. Vůz vážil okolo 300 kilogramů a dokázal jet rychlostí až 100 km/h. I díky jeho váze mělo auto poměrně malou spotřebu. Uvádí se, že mu stačilo přibližně 3,2 litru na 100 kilometrů. Do kabiny se vešli dohromady tři lidé. Řidič seděl vpředu sám, další dva cestující za ním. Cena auta startovala na 2 500 zápodoněmeckých imperialistických marek.
Konec výroby
Přestože Messerschmitt KR200 jeden čas prožíval chvíle absolutní slávy a byl o něj obrovský zájem, počátkem 60. let začala poptávka po mikroautech pomalu klesat. V roce 1964 tak byla výroba ukončena. Společnost se ještě snažila nahnat kupce dalším modelem, a sice FMR Tg500. Ten rovněž vycházel z konceptu malých aut a nově umožňoval přepravu až čtyřech cestujících. Zájem byl ale i tak malý. Posléze se společnost opět vrátila k výrobě letadel.

Absolutní klenot
I když se mnozí vzhledu auta nejdříve smáli a řadu lidí baví dodnes, kdo má toto skoro zapomenuté vozidlo dnes v garáži, má doma poklad. Všechna vozidla společnosti Messerschmitt jsou totiž extrémně oblíbená mezi sběrateli, kteří jsou ochotní za ně zaplatit nemalé částky.
Například modely, které jsou v přijatelném stavu, nejsou nijak odřené a jsou stále pojízdné, se prodávají s cenovkou přesahující 900 tisíc korun. Máte-li však někde doma na zahradě či ve stodole podobný model, který už pojízdný není, i tak vám jeho prodej může přihrát několik stovek tisíc korun.
Ještě větší hodnotu má ovšem vůbec první verze vozidla KR175, a to pochopitelně proto, že bylo vyrobeno v mnohem menším počtu kusů než jeho následovník. V některých německých autobazarech překračuje prodejní cena i více než 1 milion korun. Automobily společnosti Messerschmitt tedy sice budily posměch, stále ale představují důležitý kus historie automobilového průmyslu, za nějž jsou nadšenci schopni utratit obrovské peníze.