E-tříkolka typu Harley-Davidson s dlouhým dojezdem do města i do terénu. Pomocí aplikace lze nastavit výkon motorů
Startup Vook Bike z Middletownu v USA strávil posledních několik let prací na e-tříkolce s dojezdem až 180 km na jedno nabití a dvěma nábojovými motory o výkonu 3 kW. Nyní byla na portálu spuštěna finanční kampaň, jejímž cílem je dostat stroj do výroby.
Podle spoluzakladatele společnosti Henryho Millera na trhu chyběly inovativní, všestranné a stylové elektrické tříkolky, které by dokázaly uspokojit široké spektrum uživatelů. Jejich tým proto spojil své odborné znalosti a kreativitu, aby poskytl výkon, spolehlivost a pohodlí ve vozidle, které má jezdcům přinést čistou radost a vzrušení.
Elektrická tříkolka by měla splňovat požadavky lidí, kteří dojíždějí do práce, jezdí na tříkolkách pro radost nebo si užívají jízdu v terénu. Maximální povolená rychlost tříkolky je 32 km/h, ale pomocí aplikace Vook lze nastavit výkon motorů, což umožňuje zvýšit nebo snížit rychlost tak, aby vyhovovala konkrétním předpisům v dané oblasti. Elektronická tříkolka Vook je postavena na robustním rámu z hliníkové slitiny, který je k dispozici v několika barvách. Sedadlo je vyrobeno ze sklolaminátu a ekologické kůže, vpředu je tlustá 20palcová pneumatika a vzadu dvě nábojová kola, z nichž každé je obaleno 6,5palcovou pneumatikou.

Brzdnou sílu zajišťují hydraulické kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Výsledkem kombinace optimalizovaného systému baterií a rekuperačního brzdění je dojezd na jedno nabití až 180 km u verze s baterií 50 Ah/62 V (3,1 kWh) nebo 128 km s baterií 30 Ah/62 V (1,86 kWh). Lithium-iontovou baterii lze vyjmout a nabíjet ji v interiéru nebo může sloužit jako mobilní powerbanka pro různá zařízení na cestách. Vook e-trike nemá pedály, plyn se přidává pomocí páčky na palec.
Společnost slibuje maximální rychlost 65 km/h ve čtyřech režimech poháněných dvěma motory s nominálním celkovým výkonem 3 000 W (nebo 6 kW ve špičce). V režimu bezpečné jízdy lze jezdit rychlostí do 17 km/h, úroveň eco dosahuje maximální rychlosti 25 km/h, k dispozici je sportovní jízda rychlostí 32 km/h a nastavení boost/extreme vytočí rychlost na maximum (pravděpodobně je k dispozici pouze pro jízdu v terénu). Kromě toho je k dispozici funkce zpětného chodu a tempomat.
Praktické kovové rameno je zakončeno vodotěsným LCD displejem, na který může jezdec klepnout a získat klíčové informace o e-triku, jako je rychlost, vzdálenost, stav baterie a navigace, a také výběr jízdních režimů. Displej lze odpojit a namísto něj použít chytrý telefon s doprovodnou aplikací. E-trike se odemyká čtečkou otisků prstů na řídítkách nebo pomocí aplikace a je také vybaven GPS trackerem v rámu a baterií.
K dispozici je také na zakázku vyrobený LED světlomet, který může svítit bíle nebo žlutě, případně jinými barvami „pro lepší viditelnost“, a LED zadní brzdové světlo. Vook do specifikací zahrnul také přední a zadní kameru s rozlišením 1080p, přičemž ta přední slouží jako akční kamera pro záznam dobrodružství, zatímco ta zadní spolupracuje s palubními senzory pro zvýšení bezpečnosti jízdy. Elektrická tříkolka s dlouhým dojezdem má nosnost 40 kg a nosnost až 120 kg. Nabídky pro přispěvatele v současné době začínají na 2 300 dolarech, tedy kolem 52 tisících korunách. Pokud vše půjde podle plánu, dodávky by měly začít v prosinci.
Zdroj: redakce, indiegogo.com, NewAtlas