Škodovka končí s jedním oblíbeným modelem. Češi se před autosalony staví do front
Za krátkou chvíli skončí výroba a tím pádem i prodej jednoho z oblíbených vozů značky Škoda. Šlo o praktického a technologicky velmi dospělého parťáka pro jednotlivce, ale i rodiny s dětmi. Proč končí a v čem byly jeho výhody oproti konkurenci? Přesně o tom se dozvíte v našem srovnávacím článku.
Škoda Auto patří mezi nejstabilnější automobilky nejen v Evropě. Její nabídka zahrnuje automobily v různých kategoriích, včetně velkých SUV a elektromobilů.
Ukončení výroby modelů značky Škoda
Škoda pravidelně nabízí úpravy starších modelů (tzv. facelift), ale také modely úplně nové. Některé z nich už se ovšem vyrábí poměrně dlouho a jejich verze jsou vyčerpané i kvůli postupujícím technologiím a preferencím trhu.
Do výroby a vývoje některých modelů zasahuje v současnosti nejvíce elektromobilita a co největší snižování emisí (nástup emisní normy Euro 7). Obojí pak nahrává tomu, že jsou právě naftové a benzínové motory upozaděny a automobilky tak raději přijdou s úplně jiným modelem vozu. Jejich výrobní linky musí vyrábět především zmíněné elektromobily, a to vyžaduje nemalé investice a někdy i odstávky výroby.
Do budoucna se tak musíme s jistotou rozloučit nejen s desítkami let trvajícími stálicemi, ale také nedávnými novinkami, které už nesplňují parametry pro zákazníky.
Proč se blíží konec Škody Kamiq
Nejen vozy modelu Kamiq, ale také oblíbená Scala a Fabia měly mít ukončenou výrobu mezi lety 2026 a 2027 kvůli elektromobilitě. Jak se ale ukázalo, vše může být trochu jinak, i když je jejich konec neodvratný. Rozvoj elektrických vozidel totiž není zase tak progresivní a navíc by mohla evropská legislativa lépe nahlížet na vývoj vozů s hybridním pohonem. A právě v tomto vidí automobilka Škoda možnost, jak výrobu zmíněných modelů prodloužit do roku 2030, než je definitivně pošle do minulosti. Jednoduše je udělat hybridní.

Kamiq jako oblíbené SUV
Kamiq je v Mladé Boleslavi vyráběn od roku 2019. Nejlépe jej řidiči hodnotí díky kompaktním rozměrům, i když jde o městské B SUV, tedy segment nejmenších SUV na trhu. Kamiq je spojován s praktičností, využitím moderních technologií už v základu, příjemnými jízdními vlastnostmi a povedeným designem, který si jeho majitelé oblíbili. Jak se ukazuje, zájem o cenově dostupná a tím pádem i menší vozidla se spalovacím motorem, je stále velký, a tak se automobilky snaží dobře prodávané modely udržet co nejdéle. A to platí i pro Kamiq.
Pokud bychom měli porovnat konkurenci ke Škodě Kamiq, nabízí se hned několik variant. Kamiq se totiž v praktičnosti vyrovnává i větším SUV, jako jsou Škoda Karoq a Škoda Kodiaq. Jeho přímými konkurenti jsou ovšem Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Renault Captur a Kia Stonic. Ty jsou s Kamiqem srovnávány nejvíce.

Nejlépe vychází Škoda Kamiq proti těmto vozům cenově s ohledem na vlastnosti a výbavu. V Česku byla startovací cena okolo 500 000 Kč. U zmíněných konkurenčních vozů to bylo na mezi 450 000 a více jak 700 000 Kč v závislosti na verzi a výbavě.
Pro lepší přehled o některých vlastnostech Škody Kamiq a ostatních vozů, přinášíme základní srovnání:
- Škoda Kamiq (od 500 000 Kč, atraktivní cena i pro základní verzi, objem kufru 400 až 1 395 l po sklopení sedaček)
- VW T-Cross (519 000 až 667 000 Kč, dražší, ale široký výběr výbav, objem kufru 385 až 455 l po posunutí zadních sedadel)
- Seat Arona (439 900 až 777 840 Kč, méně vybavená základní verze, objem kufru 400 až 823 l po sklopení sedaček)
- Renault Captur (475 000 až 705 000 Kč, výběr z hybridních variant a široké výbavy, objem kufru 422 až 1 596 l po posunutí zadní lavice)
Zdroje: idnes, zpravy.aktualne