Reklamy na Netflixu? Vedení společnosti to nevylučuje

Šéfové Netflixu nevyloučili možnost zavedení předplatného s podporou reklamy v jejich streamovací službě, informovali na webu Techradar.

Spencer Neumann, finanční ředitel společnosti, na nedávné konferenci investorů, odpověděl na otázku ohledně zavedení reklamy na Netflixu slovy „nikdy neříkej nikdy“, i když upřesnil, že tento krok není v současné době v plánu.

Tato odpověď přichází ve světle rozhodnutí společnosti Disney zavést později v tomto roce předplatitelskou úroveň podporovanou reklamou na Disney Plus ve snaze poskytnout spotřebitelům větší výběr.

„Není to tak, že bychom v Netflixu vyznávali náboženství proti reklamě,“ řekl Neumann. „Ale není to něco, co by bylo v našich plánech právě teď. Máme opravdu pěkný škálovatelný model předplatného a opět, nikdy neříkej nikdy, ale není to v našem plánu.“

Je tedy jasné, že Netflix nemá v úmyslu v dohledné době kopírovat strategii společnosti Disney, ale Neumannovy poznámky jsou přesto v rozporu s dlouhodobou averzí společnosti vůči reklamě. Naznačují také, že vedení Netflixu je ohroženo, nebo přinejmenším zaujato myšlenkou, že konkurenční platformy vydělávají na rozšířeném obchodním modelu.

Mimochodem, zdá se, že Netflix také čelí tlaku investorů, aby vyvinul levnější předplatitelskou úroveň a zvýšil tak své příjmy. Tempo získávání nových předplatitelů se v posledních čtvrtletích zpomalilo a akcie Netflixu tím trpí.

Odolá tedy Netflix pokušení zavést na své platformě předplatné podporované reklamou? Prozatím téměř jistě, ale očekáváme, že lákadlo většího počtu předplatitelů (a tím i vyšších příjmů) během několika let nahradí stávající obchodní strategie společnosti.

Přesto stojí za to objasnit, že pokud Netflix skutečně ustoupí a bude v této konkrétní záležitosti následovat dav, pravděpodobně to neovlivní možnosti předplatného, které jsou zákazníkům již k dispozici.

Zdroj: techradar.com