Sociální síť TikTok zavede po vzoru Instagramu předplatné pro fanoušky tvůrců

Krátce poté, co Instagram začal zavádět předplatné pro fanoušky tvůrců, bude ji následovat i služba TikTok. Ta zkoumá funkci, která by influencerům umožnila zpoplatnit alespoň část obsahu, který v aplikaci sdílejí, uvedl server Engadget.

Předplatné TikToku se zatím testuje v omezené míře, takže ho v dohledné době pravděpodobně neuvidíte využívat své oblíbené tvůrce. „Stále přemýšlíme o nových způsobech, jak přinést naší komunitě hodnotu a obohatit zážitek z TikToku,“ řekl mluvčí TikToku.

Vzhledem k dalším možnostem monetizace (pozn. redakce: zpoplatnění) a k tomu, že konkurenční platformy již přijaly předplatné, není překvapením, že se touto cestou vydává i TikTok, který již v roce 2020 oznámil vytvoření fondu na podporu tvůrců ve výši 200 milionů dolarů, tedy až 4 miliardy korun.

Obdobně i společnost Meta vynakládá velké prostředky na své tvůrce a influencery. Společnost loni uvedla, že do konce roku 2022 investuje 1 miliardu dolarů (20 miliard korun) do tvůrců napříč sítěmi, jako jsou Facebook a Instagram, v naději, že je udrží daleko od konkurence. Generální ředitel Mark Zuckerberg uvedl, že společnost si nebude brát podíl z jejich výdělků nejméně do roku 2023.

Zdroj: engadget.com