AppleTV+ chce platit hercům podle toho, kolik lidí se dívá na jejich filmy

Apple a další streamovací společnosti mají zájem změnit model odměňování v zábavním průmyslu. Podle nově navrhovaného systému (který je v tuto chvíli opravdu jen nápadem) by prý byly herecké talenty placeny alespoň částečně podle toho, jak dobře si film vede na platformě společnosti. Pokud by se na film dívalo hodně lidí, tvůrci by dostávali velké bonusy. Pokud ne, platba by nebyla tak vysoká.

Společnost Apple setkala se zástupci talentovaných herců, aby je seznámila s novým modelem odměňování, a odvolává se na interní sdělení a rozhovory s lidmi ze zábavního průmyslu. Tento nový model by zahrnoval různě velké bonusy založené na „bodovém systému“. Tyto bonusy by se vyplácely na základě několika faktorů.

Výše bonusů bude záviset na třech kritériích: počtu lidí, kteří se přihlásili ke sledování Apple TV+, na tom, kolik času strávili sledováním, a na nákladech na program v poměru k velikosti jeho publika.

Smyslem tohoto modelu těsněji provázat výkon s odměnou a v ideálním případě motivovat k lepšímu obsahu. V současné době mohou tvůrci dostávat vysoké částky ještě předtím, než je celovečerní film nebo pořad vůbec natočen – tento trend do značné míry odstartoval Netflix. Tento model souvisel s počátečním růstem streamovacího průmyslu, kdy se platformy snažily získat velké talenty a byly ochotné vyplácet velké částky jen proto, aby na své stránky získaly určité herce, režiséry nebo producenty. Nyní, když se společnosti snaží snížit náklady, se snaží vydělat více za méně peněz.

Amazon a Netflix po vzoru Applu

O podobných bodových systémech uvažují kromě Applu i další společnosti, včetně Amazonu a Netflixu.

Odměny od streamovacích služeb byly v poslední době jádrem sporů v zábavním průmyslu. Ačkoli změna může být vítaná, není vůbec jasné, zda lze streamovacím společnostem věřit, pokud jde o nové modely odměňování, které navrhují. Tyto služby jsou známé svou netransparentností a umělci jsou často zaskočeni, když je zdánlivě populární pořad náhle z rozmaru zrušen.

Portál Gizmodo uvádí, že s touto otázkou oslovil společnosti Apple, Netflix a Amazon, ale nedostal žádnou okamžitou odpověď.

Zdroj: gizmodo.com