Volkswagen přehodnocuje a odstraňuje dotykový displej ze svých elektrických modelů a vrací fyzická tlačítka

Technologické inovace se ne vždy setkávají s přízní široké veřejnosti a dotykové displeje, hojně využívané v každém osobním zařízení, se naopak obtížně používají v informačních a zábavních systémech automobilů.

Technologické inovace se ne vždy setkávají s přízní široké veřejnosti, například obrazovky s vestavěnými ovládacími prvky, které jsou sice dnes nezbytnou součástí osobních zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety, ale v automobilu mohou být obtížně použitelné ve srovnání s intuitivnějšími fyzickými tlačítky.

Takovou zpětnou vazbu musel Volkswagen, pravděpodobně evropská automobilka, která se nejvíce zaměřuje na přechod k elektromobilitě, od svých zákazníků získat. Proto se rozhodla opustit moderní, minimalistický design s dotykovou obrazovkou pro ovládání infotainmentu (způsobem, který docela kopíruje modely Tesla) a místo toho vrátila fyzická tlačítka, píše portál Engadget.

To je skutečná vizitka modelu ID.2, plánovaného na rok 2025, který bude z hlediska výkonu, funkcí a ceny pravděpodobně konkurovat „Modelu 2“ společnosti Tesla, očekávanému ve stejném roce.

V nedávném rozhovoru pro Autocar hovořil designér interiérů VW Darius Watola o koncepčním voze, který položí základy pro ID.2, a o designovém jazyku společnosti pro interiéry budoucích vozidel. Watola zdůraznil, že se značka rozhodla zohlednit zpětnou vazbu zákazníků a zvolila pro interiéry nových modelů „hmatatelnější“ přístup.

Přímo pod dotykovou obrazovkou konceptu ID.2 je nyní umístěna řada podsvícených fyzických tlačítek: tato tlačítka poskytnou řidičům snadný přístup k běžně používaným ovládacím prvkům klimatizace a topení. Vůz bude mít také tlačítko pro manuální ovládání hlasitosti a velký centrální ovladač pro ovládání dalších funkcí vozidla.

Hrany posledních dvou ovládacích systémů budou vroubkované, aby je řidiči mohli používat, aniž by museli spustit oči z vozovky.

Německý výrobce si stále hledá svou cestu, pokud jde o jeho elektrické modely, přičemž prodeje sledují trend vozu jako na horské dráze, kdy jsou dobré měsíce a jiné prudce klesají.

Je však naprosto pozoruhodné a mělo by být bráno jako příklad, jak značka nejenže nepolevuje ve svém odhodlání přejít na 100% elektrický pohon, ale jak se ukazuje jako stále vnímavá, pohotová a připravená poučit se ze svých chyb.

Zdroj: Engadget