Rusové namontovali námořní protiletadlový kanón na pásový tahač z 60. let
Rusové instalovali 25mm námořní protiletadlový kanón na pásový tahač z 60. let. Nedávná fotografie ukazuje nasazení zcela nové úrovně inženýrství, a to spojení pásového tahače ATS-59G s kanónem 2M-3M. Špatná kvalita fotografie neumožňuje odhalit plnou podobu přestavby.
Je třeba poznamenat, že vozidlo ATS-59G bylo vyrobeno v roce 1959 pro tažení tažených děl. Jediný rozdíl je v kabině, která byla v předchozí verzi dvoumístná a v roce 1969 měla formálně místa pro šest osob, uvedl armádní portál Defence Expres.
Tyto vozy začaly být v 70. a 80. letech vyřazovány z provozu v důsledku postupného úbytku tažených děl a nedostatku pancéřován. Oficiálně zůstaly ve službě v Ruské federaci až do roku 1998 a byly prodány civilnímu obyvatelstvu v rámci programu vyřazování z provozu. O vozidla ATS-59G byl dokonce určitý zájem mezi obyvateli ruské tajgy a bažin, a to díky vysoké průchodnosti terénem, jak je tomu u každého pásového vozidla.
Vozidlo však mohlo svého majitele snadno zruinovat, protože spotřeba paliva 300koňového motoru A-650G z rodiny B-2 je 32,8-47,5 litru za hodinu s nákladem (v závislosti na hmotnosti a dostupnosti přívěsu), neboli 152-163 litrů na 100 km, k čemuž je třeba připočítat 7,6-8,2 litru oleje.
Zdroj: defence-ua.com, andrei-bt.livejournal.com, redakčně upraveno