Paříž zakázala elektrické koloběžky. Je to první evropské město, kde zákaz platí
Paříž se stala prvním evropským hlavním městem, které se postavilo proti elektrickým koloběžkám. Od 1. září 2023 bude poskytování těchto vozidel k pronájmu zakázáno na celém území města. Vyplývá to z výsledků referenda, které se konalo.
Paříž si elektrické koloběžky nepřeje. Po jarním hlasování byli provozovatelé koloběžek nuceni je stáhnout. Ačkoli se hlasování zúčastnil jen malý počet obyvatel francouzské metropole, ti, kteří se rozhodli hlasovat, se v drtivé většině vyslovili proti službě, která umožňuje lidem pronajmout si koloběžku a nechat ji kdekoli ve městě.
Podle deníku New York Times se referenda zúčastnilo přibližně 100 000 Pařížanů, což představuje asi 7 % oprávněných voličů. Až 89 procent z těch, kteří se rozhodli hlasovat, se vyslovilo pro zákaz elektrických koloběžek.
Před třemi lety se pařížské úřady po řadě stížností na opuštěná vozidla a chaos, který způsobovala na silnicích a chodnících, rozhodly zavést mimořádně přísná pravidla. Provozovatelům a koloběžkám byl omezen provoz, zavedeny rychlostní limity a nasazen automatický monitorovací systém. Navzdory těmto opatřením protesty neustaly.
Bez samoobslužných elektrických koloběžek je možné ve velkoměstě žít, tvrdil ve čtvrtek náměstek pařížského primátora David Belliard. Městské orgány doufají, že cestující zvolí jiné dopravní prostředky, a provozovatelé, kteří dosud nabízeli koloběžky, doufají, že jejich zákazníci dají přednost jízdním kolům. Všechny pařížské společnosti, které dosud nabízely koloběžky, mají v nabídce i jízdní kola.
„Jsme otevřeni rozšíření nabídky jízdních kol, zejména s ohledem na blížící se olympijské hry,“ dodal Belliard.
Elektrické koloběžky měly výrazně zlepšit plynulost dopravy ve městě a umožnit lidem snadno se vyhnout dopravním zácpám a rychle se dostat od dveří ke dveřím, aniž by se museli namáhat. Bohužel absence řádné regulace vedla k tomu, že se tato vozidla stala pro mnoho obyvatel nepříjemností.
Koloběžky, které pařížští provozovatelé vyřadili z provozu, najdou nová místa využití po celém světě: některé poputují do Německa a Polska, některé budou přesměrovány do menších francouzských měst a některé na Blízký východ.
Zdroj: New York Times
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]