Nové terénní elektrické kolo Ultra Bike umí jezdit po vodě

Ultra Bike, dvoukolka od společnosti Robo Systems, je terénní kolo v pravém slova smyslu. Zvládne nejen písek a sníh, ale kolo můžete použít i na vodě. Stačí ho jen přepnout do obojživelného režimu.

Všichni jsme pro elektrifikaci dopravy a Ultra Bike z ní prostě vyčnívá. Se svými velkými objemnými pneumatikami nevypadá jako běžné kolo a díky možnosti pohonu obou kol jím ani být nechce. Možná nevypadá jako Harley Davidson nebo nějaký ohromující koncept motocyklu, ale rozhodně je to něco, za čím by se člověk dvakrát otočil.

Co vidíte, to dostanete

U Ultra Bike se nijak neskrývá, že podvozek je poměrně základní, stejně jako osvětlení. Tvůrci se to také nesnaží nijak skrývat nebo ozvláštňovat. Na to, že se jedná o terénní kolo, jsou tlumiče také umístěny pouze na zadním kole a nevypadají nijak výjimečně. Kde si tvůrci dali záležet, je elektrické ovládání kola.

Ultra Bike je vybaven akumulátorem LiFePo4 a může se pochlubit voděodolným zdrojem energie, který vydrží extrémní nároky -20 – 60 stupňů Celsia, a přesto vydrží více než 2 000 nabíjecích cyklů. Při plném nabití vás 1,6kWh akumulátor dokáže přepravit na vzdálenost 64 km.

Má někdo obavy z dojezdu? My jsme si to mysleli také, stejně jako lidé z Robo Systems. A tak na místo, kde by normálně byla palivová nádrž, umístili benzinový generátor. Jeho výkon je 800 wattů, což se nemusí zdát mnoho, ale stačí to k tomu, aby se 1,6kWH akumulátor nabíjel a osvobodil vás od starostí a umožnil vám cestovat kamkoli.

Vzhledem k tomu, že prostor palivové nádrže byl obsazen, musela společnost Robo Systems najít nový způsob, jak palivo na palubě přepravovat, a to se jí podařilo tak, že našla dostatečný prostor v obrovských ráfcích pneumatik Ultra Bike. Nádrže jsou plně utěsněné a každá nádrž má kapacitu něco málo přes pět galonů 20 litrů paliva.

Kam vás kolo může dovézt?

Každé z kol kola Ultra Bike je vybaveno bezkartáčovým stejnosměrným motorem, který dokáže vyvinout trvalý výkon 1 kW. To se hodí při zdolávání náročných terénů, jako je písek a sníh. Maximální rychlost kola je 48 km/h, což je docela šikovné, pokud se pohybujete po nezpevněných cestách.

Pokud se přece jen vydáte po méně frekventované cestě a myslíte si, že budete muset někdy překonat vodní plochu, je zde také možnost dokoupit si ke kolu pár plováků. Připojte je ke kompresoru a během okamžiku budete mít obojživelné kolo. Kola vás mohou převést na druhou stranu, ale výkon vodního skútru zde nečekejte.

V případě potřeby můžete ušetřit trochu energie přepnutím na variantu s pohonem jednoho kola nebo se jednoduše rozhodnout pro přídavnou příruční nádrž na benzín, abyste mohli vozit nějakou energii v záloze.

Zdroj: interestingengineering.com, robo.systems