Nová funkce iOS detekuje neoriginální komponenty v iPhonu

Společnost Apple oznámila novou funkci v systému iOS s názvem: Historie dílů a servisu. Dozvíte se, zda byl zakoupený iPhone opraven neoriginálními součástkami, informuje portál aroged.com.

Apple vydělává spoustu peněz nejen na prodeji hardwaru, ale také na opravách. Společnost se již několik let snaží odradit uživatele smartphonů od oprav zařízení mimo oficiální servisní síť. Výrobce vysvětluje, že pouze autorizované servisy poskytují záruku opravy provedené v souladu s uměním a správnou funkcí zařízení.

Používá proto různé triky, které mají ztížit nebo dokonce znemožnit získání levnější opravy iPhonu. Jedním z nápadů je zablokovat Face ID při výměně displeje na modelu iPhone 13 mimo oficiální službu. Nyní americká společnost představila další nápad, jak odradit od oprav zařízení v nezávislých servisech.

Výrobce připravil novou funkci pro iOS, která se jmenuje Historie dílů a servisu a je k dispozici v nabídce nastavení telefonu. Tato možnost zobrazí seznam součástí, které mohly být vyměněny při servisu zařízení. Ukáže také, zda jsou originální, nebo ne.

Pokud byla při opravě namontována neoriginální součást, funkce ji označí jako „Neznámý díl“. Upozorňujeme však, že funkce může označit součástku převzatou z jiného iPhonu nebo poškozenou součástku. Pokud je naopak součástka originální, zobrazí se položka „Originální díl Apple“. Po kliknutí na tuto položku se zobrazí další podrobnosti o součásti a datum její výměny.

Nová funkce by se mohla hodit uživatelům chytrých telefonů. Pokud opravovali své zařízení v neautorizovaném servisním středisku a zaplatili za originální díly, ale dostali náhradní, vyjde to najevo. Společnost Apple však plánuje brzy spustit program samoopravy, v jehož rámci uživatelé získají přístup ke konkrétním součástkám a návodům, jak si poškozené díly vyměnit sami.

Zdroj: aroged.com