Nákladní vůz Tesla Semi začal hořet během jízdy. Speciální zásah na „HazMat“ kvůli toxickému kouři byl nekončícím peklem.

Kamion Tesla Semi začal v pondělí při jízdě po kalifornské dálnici hořet a zablokoval oba směry provozu.
Nákladní vůz pak začal do ovzduší chrlit toxické výpary ze svého značného akumulátoru.

Prvním záchranářům trvalo mnoho hodin, než požár velkého nákladního vozu uhasili, což poukazuje na to, jak náročné je uhasit požár lithium-iontové baterie – zejména v takovém měřítku, jaké je nutné pro přepravu nákladu. Informuje futurism.com. Dále také cbsnews.com, kde se píše více přímo k havárii.

Na záběrech je vidět, jak záchranáři hasí vrak velkým množstvím vody ve snaze zabránit jeho opětovnému vzplanutí. Letadlo dokonce na kamion shazovalo protipožární materiál, jako by se jednalo o požár.

„Samotnou baterii nemůžete jen tak postříkat vodou, abyste ji uhasili,“ řekl CBS příslušník kalifornské dálniční policie Jason Lyman. „Je k tomu potřeba buď nějaká suchá chemikálie, nebo velmi velké množství vody, slyšel jsem až 40 000 galonů.“

Možná se vznítil akumulátor

Zatím není jasné, co bylo příčinou požáru. Jak uvádí Electrek, úřady budou incident pravděpodobně vyšetřovat. Tesla používá většinu z několika desítek svých vozů Semi, které jsou v současné době na silnicích, pro vlastní testování.

Společnost řízená Elonem Muskem je také používá k přepravě nových baterií pro elektromobily ze své továrny Gigafactory v Nevadě do výrobního závodu v kalifornském Fremontu, ale jak upozorňuje The Verge, kamion pravděpodobně jel bez tažení přívěsu, což naznačuje, že se vznítil jeho vlastní akumulátor.

Není to zdaleka první požár elektromobilu, který se úřady snaží uhasit. Loni podle hasičského okrsku Sacramento Metro „samovolně“ vzplála Tesla Model S, když projížděla po kalifornské dálnici.

Tři hasičské vozy musely na vrak nalít dohromady 6 000 galonů vody, což je téměř desetkrát více, než kolik je potřeba k uhašení požáru benzinového auta.

Přestože Tesla poprvé odhalila model Semi již před více než šesti lety, vyrobila zatím jen velmi málo svých plně elektrických nákladních vozidel třídy 8 – společnost nezveřejnila žádná oficiální čísla – a výrazně zaostává za objednávkami. V roce 2023 Musk přiznal, že „prostě nebylo dost baterií“, aby se dosáhlo „sériové výroby“.

Tesla buduje poblíž své továrny Gigafactory v Nevadě novou továrnu, která bude zaměřena na výrobu nových nákladních vozů Tesla Semi. Společnost však bude muset jednat rychle, protože její konkurence v USA výrazně roste.

Zdroj: Futurism, Teslarati, CBS News