Na Instagramu už reklamy nepřeskočíte. Aplikace zkouší funkci nazvanou „reklamní přestávka“

Instagram testuje reklamy, které uživatelé nemohou přeskočit. Platforma sociálních médií v současné době umožňuje lidem přejíždět nebo procházet reklamy, které se objevují v hlavním kanálu obrázků a videí a také v kanálech Stories a Reels. Nyní však zkouší funkci, kterou uživatelé podle svých slov nemohou procházet jako obvykle.

„Někdy může být nutné zobrazit reklamu, než budete moci pokračovat v prohlížení,“ sděluje platforma vlastněná Metou. Instagram potvrdil BBC, že probíhá zkušební provoz. „Stále testujeme formáty, které mohou zvýšit hodnotu pro inzerenty,“ uvedl v prohlášení a dodal, že pokud test vyústí v trvalé změny formátu, poskytne další aktualizace. V následném prohlášení Meta uvedla, že „vždy experimentuje s novými produkty a reklamními řešeními v souladu s vyvíjejícími se spotřebitelskými trendy a obchodními potřebami“.

Meta není první velkou technologickou firmou, která nutí lidi sledovat reklamy. YouTube je známý tím, že uživatelům sledujícím videa na jeho platformě nebo v televizní aplikaci, kteří si nezaplatí jeho prémiovou úroveň bez reklam, zobrazuje reklamy, které nelze přeskočit. Google, mateřská společnost YouTube, se zase snaží blokátory reklam omezit.

Není však jasné, zda nucení uživatelů sledovat více reklam skutečně pomáhá hospodářským výsledkům společností. Studie provedená společností TikTok, která byla zveřejněna v lednu, naznačuje, že nucení diváků ke sledování reklam může ve skutečnosti vést k menšímu zapojení. Více než 70 % jejích účastníků uvedlo, že je pravděpodobnější, že se do sledování reklamy zapojí, pokud existuje možnost ji přeskočit.

zdroj: Studie, BBC