Čínské firmy žalují Amazon. Dluží jim totiž peníze

Několik čínských společností podalo hromadnou žalobu na společnost Amazon za to, že jim zakázala přístup do eshopu Amazonu kvůli používání placených recenzí, informuje magazín The Verge.

V posledním roce Amazon tvrdě zasáhl proti společnostem, které na jeho platformě získávají placené recenze a tvrdí, že trvale zakázal 600 čínských značek na 3 000 prodejních účtech.

Společnosti uvedené ve stížnosti, které podnikají pod názvy Sopownic, Slaouwo, Deyixun, Cstech, Recoo Direct, Angelbliss a Tudi, usilují o „navrácení finančních prostředků, které jsou společností Amazon nezákonně a neoprávněně zadržovány“ a podávají hromadnou žalobu, aby „zastavily další zpronevěru a zneužívání finančních prostředků, které legálně a oprávněně náleží tisícům prodejců a obchodníků společnosti Amazon,“ uvádí se ve stížnosti.

Za recenzi dárkový poukaz

Společnost Amazon zavedla v roce 2016 přísnou politiku zákazu placených recenzí. Firmy to dělaly tak, že když zákazník napsal skvělou recenzi, firmy mu poslali dárkový poukaz další nákup. To společnosti nepopírají. Jejich problém ale spočívá v tom, že jim Amazon zadržuje několik set až stovek tisíc dolarů z nárokovaných výdělků.

Ve smlouvě se společnosti Amazon, která se vztahuje na obchody Fulfilled by Amazon (FBA), jako byly ty, které provozovaly tyto čínské společnosti, je zcela jasně uvedeno, že si společnost Amazon vyhrazuje „výhradní uvážení“ při rozhodování, zda trvale zadrží finanční prostředky, pokud společnost porušuje její zásady.

Zdroj: theverge.com