Nová elektrická Škoda atakuje cenu 2 miliony. Dostanete ale nával luxusu i skvělý sportovní podvozek
Coupé verze sportovního Enyaqu RS dokazuje, že elektromobil může nabídnout výkon, komfort i výbavu na úrovni prémiových značek. V plné konfiguraci se cena přibližuje hranici dvou milionů korun, ale výčet technologií a doplňků ukazuje, kam se česká značka posunula.
Model Škoda Enyaq RS Coupé využívá pohon všech kol a dva elektromotory s celkovým výkonem 250 kW. Na stovku zrychlí za 5,4 sekundy, maximální rychlost dosahuje 180 km/h a dojezd podle WLTP činí až 538 kilometrů, ve městě až 652 km. Baterie s kapacitou 79 kWh (netto) se na rychlonabíječce dobije z 10 na 80 procent za pouhých 26 minut, protože systém zvládá nabíjecí výkon až 185 kW.
Už základní výbava RS přináší Matrix-LED světlomety, 13palcový infotainment s navigací, bezklíčové odemykání KESSY, sportovní volant s pádly pro rekuperaci, třízónovou klimatizaci Climatronic, progresivní řízení a kompletní sadu asistentů včetně Front Assistu, Side Assistu a prediktivního tempomatu. Samozřejmostí je i virtuální kokpit, digitální asistentka Laura, rozpoznávání dopravních značek a bezdrátové nabíjení telefonu.

Příplatky, které mění Enyaq v prémiový vůz
Nejdražší konfigurace s ID CZSQ5VHY přidává do auta téměř vše, co Škoda aktuálně nabízí. Exteriér zdobí metalická barva Olibo Green za 34 000 Kč a 21palcová kola Vision v antracitovém provedení za 17 600 Kč. Klíčovým prvkem je paket Maxx (44 000 Kč), který zahrnuje adaptivní podvozek DCC, elektrická sedadla s pamětí a masážní funkcí, automatické parkování na dálku, AR head-up displej, 360° kamerový systém a audiosystém CANTON s 12 reproduktory a subwooferem.
Kabina je vyvedena v provedení RS Suite (26 500 Kč), které kombinuje Suedia a umělou kůži, doplněné o kontrastní prošívání a karbonové dekorace. Doplňuje jej panoramatická střecha (30 000 Kč), vyhřívané čelní sklo a zadní sedadla (12 000 Kč) a tepelné čerpadlo (30 500 Kč), které zvyšuje účinnost v zimě.
Z praktických doplňků stojí za zmínku tažné zařízení (23 500 Kč), transportní paket (7 600 Kč) a dělicí síť do kufru (4 000 Kč). Řidiče potěší i variabilní podlaha zavazadelníku a síťový program, který zabrání pohybování předmětů během jízdy.
Nabíjení, servis i záruka
Součástí konfigurace je přenosná nabíječka iV (16 500 Kč), taška na kabely a čistič, a také zimní kompletní kola Regulus 19″ (50 760 Kč). Nechybí ani střešní box (16 890 Kč), nosiče kol a příčný střešní nosič, dohromady za více než 30 000 Kč. Zákazník tak získá vše, co potřebuje pro celoroční použití elektromobilu včetně dovolených.

Na spolehlivost cílí prodloužená záruka na 5 let nebo 200 000 km (36 500 Kč) a předplacený servis Plus na 5 let nebo 150 000 km (68 000 Kč). To znamená, že v ceně vozidla má majitel zajištěnou kompletní péči na pět let bez dalších výdajů za servisní úkony.
Cena, která dává smysl
Součet všech prvků včetně příslušenství a služeb činí 1 804 585 Kč. To je hodnota, která už reálně atakuje dva miliony, zejména připočte-li se montáž originálního příslušenství nebo dealer přidá balíček záruky a pojištění. Přesto jde o vůz, který svým komfortem, tichostí a jízdními vlastnostmi směřuje na úroveň prémiových elektromobilů, které běžně stojí ještě víc.
Řidiči oceňují hlavně kombinaci výkonu 250 kW a adaptivního podvozku DCC, která umožňuje měnit charakter auta od měkkého cestovního režimu až po pevně naladěné sportovní chování. Enyaq RS Coupé je tak nejrychlejší a nejluxusnější model, jaký kdy Škoda vyráběla v Mladé Boleslavi.
Zdroje: business-car.cz, autokaleidoskop.cz, autojournal.cz