Škodovka představila elektromobil, vedle kterého Tesla vypadá jak chudý příbuzný. Očekává se mu obří úspěch
Škoda Auto patří dlouhodobě k nejstabilnějším a nejprodávanějším automobilkám na světě. Vždy totiž dokáže přijít s kvalitními vozidly v téměř všech kategoriích, které se vyrovnají i německým vozidlům, a to za nižší cenu. V posledních letech se navíc intenzivně věnuje i vývoji elektromobilů, které také patří ke světové špičce. Pojďme si ukázat dva nejnovější modely, které vytřou zrak nejen automobilce Tesla.
Škodovka občas přijde s nějakou inovací. Ať už jde o design nebo technické vybavení vozu. Řadí se tedy i mezi technologické giganty, které přinášejí své vlastní nápady.
Historie elektrických Škodovek – od hybridů po kompaktní městská auta a SUV
Škoda začala první elektrický automobil vyvíjet už na počátku 20. století. V roce 1908 vznikl první hybrid s názvem Laurin & Klement Typ E, jehož konstruktérem byl František Křižík. Plně elektrická éra ovšem přišla až v roce 2019 společně s modelem Škoda Citigo iV.
Následovaly ale i kompaktní rodinné vozy, které se mezi uživateli elektromobilů staly extrémně oblíbenými. Škoda tak nabízí celé portfolio vozů od malých městských aut přes crossovery, které propojují vlastnosti klasických osobních vozidel a SUV, až po plnohodnotné SUV.
Další elektromobily značky Škoda:
- Plug-in hybridy Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV
- SUV Enyaq iV (2020)
- crossover Elroq (2025)
- malý crossover Epiq (2026?)

Nejnovější vozy Škoda jsou nadupané, i když je jeden z nich elektromobil
Přestože jde o auta, které se už nějaký rok vyrábí, prošly si výrazným faceliftem a zlepšením jízdních vlastností. I proto Škoda nedávno představila faceliftovaný Enyaq a Karoq. Konkrétně elektrický Enyaq přichází s vylepšenou aerodynamikou, širší maskou, aerowheels a matrix LED světlomety. Dojezd na jedno nabití je zhruba 570 kilometrů, a to díky dvěma bateriím (59 a 77 kWh) a dobíjením až 175 kW. Z 10 na 80 % se dá nabít do 30 minut. Přidanou hodnotou je velmi komfortní a tichý jízdní projev, za kterým zaostává i symbol elektromobility, Tesla.
A jak je to s faceliftovaným Karoqem? Karoq je vlastně spalovací verzí Enyaqu, ale také on ve své kategorii představuje výraznou konkurenci. Nově má o něco širší masku, subtilnější světla a v interiéru byly použity udržitelnější materiály. Doménou vozu je poměrně dostupná cena, ale hlavně skvělé využití prostoru, díky čemuž zůstává ideálním rodinným SUV.
Jak vychází Enyaq v porovnání s konkurenční Teslou
Nejvíce je Enyaq podobný Tesle Modelu X, a to hlavně svou prostorností a atraktivní cenou. Zajímavé je, že majitelé Enyaqu zejména ve Spojených státech amerických pozitivně hodnotí barevnost vozidel, která jsou atraktivnější než šedá Tesla.
Navíc je Škoda Enyaq také třetím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Škodovka díky tomuto modelu oznámila v první polovině roku 2025 růst o 12 %. Díky tomu také překonala v evropských prodejích zmíněnou Teslu a to o více než 800 kusů.

Cena je výhodnější než u Tesly
Faktem je, že model Tesly vyjde jeho majitele na více než 2 miliony korun. Proto vám ukážeme rozdíl, který obě Škodovky představují. Za mnohem méně peněz totiž dostanete mnohem více muziky v podobě atraktivnějšího designu, podobných jízdních vlastností a většího prostoru v interiéru.
Cena za Škodu Enyaq po faceliftu z roku 2025 začíná na hladině necelých 900 000 Kč. S vyšší výbavou je to od 1,12 až 1,32 milionu korun.
Škoda Elroq ale vychází ještě levněji, což je pro benzínové motory typické. Obvykle jsou levnější než ty elektrické. Základní verze začíná na 799 000 Kč a pokračuje přes 880 000 Kč až po 1,26 milionu korun.
Oproti tomu Tesla si za Model X účtuje od 2,08 milionu, do 2,84 milionu korun.