Tento skvělý vůz útočí na český trh. Rychlý, elegantní, výkonný. Ale jednu věc mu neodpustíte
Některé vozy zkrátka dokážou rozvířit vášnivé debaty ještě dřív, než se vůbec začnou masově objevovat na silnicích. Jedno z aut vzbudilo rozruch hned při prvních zmínkách v diskuzních fórech, a to nejen díky svému designu a výkonu.
Ačkoliv jde o vůz, který míří hlavně na ty, kdo si potrpí na styl a svižnost, zdá se, že právě velikost zavazadlového prostoru se stala nečekaným bodem zájmu. Přitom auto samotné slibuje moderní technologie, výrazný vzhled a sportovní srdce, které má oslovit každého, kdo touží po radosti z jízdy.
Nový hřebec na silnicích
Alpine A290, první čistě elektrický hot hatch od legendární francouzské značky, už stihl rozčeřit vody mezi automobilovými nadšenci. Vychází z techniky Renaultu 5 E‑Tech, ale jeho tvůrci mu dali zcela jinou tvář a povahu. Na délku měří 3 990 milimetrů, na šířku 1 820 milimetrů a na výšku 1 520 milimetrů.
Rozvor náprav činí 2 530 milimetrů. Vůz působí sebevědomě díky rozšířeným blatníkům a světelnému podpisu ve tvaru X, který odkazuje na slavné časy Alpine v rally. Jeho robustní proporce a sportovní detaily zajišťují, že se neztratí ani na závodní trati, ani v městském provozu.

Z nuly na sto za méně než 8 vteřin
Alpine A290 nabízí dvě výkonové varianty, které mají společné jedno, svižné reakce a hravý jízdní projev. Slabší verze GT má výkon 178 koní a stovku zvládne za 7,4 sekundy. Silnější GT Performance či GTS nabídne 220 koní a stovku pokoří za 6,4 sekundy. Baterie o kapacitě 52 kWh zajišťuje reálný dojezd kolem 350 kilometrů na jedno nabití. Ve městě se lze při šetrné jízdě přiblížit až k 460 kilometrům.
Brzdový systém od Bremba, pneumatiky Michelin vyvinuté přímo pro tento model a podvozek s hydraulickými dorazy tvoří kombinaci, která dává vozu skvělou stabilitu a jistotu v zatáčkách i při svižnější jízdě. Přestože má auto elektrický pohon, za volantem připomíná spíš klasické sportovní hatchbacky než „odtažitější“ elektromobily.
Interiér poskytuje komfort, nevýhodou je kufr
Interiér vozu je navržen s důrazem na sportovní charakter a funkčnost. Volant s plochou spodní částí vychází ze závodních vozů a je vybaven výraznými ovládacími prvky včetně tlačítka „Overtake“ pro krátkodobé zvýšení výkonu.
Středovou část palubní desky tvoří 10,1palcový dotykový displej s integrovanými službami Google, který slouží k ovládání palubního systému a dalších funkcí vozu. Sedačky jsou vyrobeny z kombinace syntetiky, Alcantary a kůže. Jsou tvarovány tak, aby poskytovaly oporu při průjezdu zatáčkami a zároveň zajišťovaly komfort při delší jízdě.
Alpine A290 se na diskuzních fórech stal terčem vtipů kvůli zavazadlovému prostoru, který nabízí okolo 300 litrů. Přesto v praxi kapacita vystačí na běžné potřeby, nákup, sportovní tašku nebo víkendový výlet ve dvou. Alpine A290 zkrátka není kombík ani rodinný vůz. Prioritou je sportovní zážitek a design, který nenechá nikoho chladným.

Cena se blíží k milionu
Cena Alpine A290 na českém trhu začíná přibližně na 38 700 eurech, tedy zhruba od 960 tisíc korun. Výkonnější a bohatěji vybavené verze se pohybují nad hranicí jednoho milionu korun. Zákazníci mohou vybírat i z limitované edice Première, která láká na exkluzivní prvky výbavy a sběratelský potenciál. První kusy už směřují k zákazníkům po Evropě a brzy se objeví i na českých silnicích.