Škoda připomněla svou odvážnou éru. Felicia Fun se vrací v moderním konceptu inspirovaném 90. lety
Spolehlivé, rodinné a pohodlné vozy, které jsou pěkné na pohled a zárukou kvality. České silnice jich brázdí statisíce, tuzemská automobilka je známá téměř po celém světě a dnes Škoda patří mezi nejoblíbenější značky aut. U nás firma zaměstnává více než 35 000 lidí a podle tržeb jde o jednu z největších společností. Neustále se také snaží držet krok s moderní dobou a na trh přinášet inovativní modely. A přesně jednu takovou novinku Škoda nedávno představila zákazníkům.
Mladoboleslavský gigant proslul hlavně svými konzervativními auty, která jsou vhodná především pro rodiny a splňují vše, co si řidič může přát. Vozy jsou bezpečné a finančně dostupné. Řada z nich se pyšní prostorným kufrem, pohodlnými sedadly a nízkou spotřebou. Drtivá většina modelů vás na první pohled vlastně ničím nezaujme – a to není vůbec myšleno negativně! Zkrátka žádné bláznoviny od Škodovky nečekejte. Automobily prostě neoplývají ničím neobvyklým ani kontroverzním. V bohaté historii značky se ale přece jen najdou zajímavé výjimky, nad kterými se většina jedinců pozastaví. Schválně, chtěli byste řídit tento parádní a zábavný kousek?

Zábavná Felicie
Píše se rok 1997 a ve východočeských Kvasinách právě spatřil světlo světa úplně první model bláznivého automobilu nesoucí jméno Felicia Fun. A že šlo o skutečný majstrštyk! Znalci aut už jistě vědí. Že vám tento název nic neříká? Klasickou Felicii pusťte z hlavy, s tou totiž tento typ Škody nemá nic moc společného. Snad leda předek, který samozřejmě ikonickou Felicii připomíná. Dále už jde ale o druh auta, který u nás rozhodně nemá obdoby. Například na americkém středozápadě či v přímořských oblastech ho na silnicích potkáte běžně. V Česku ho i nadále spatříte spíše ojediněle. Mohutný pick-up truck se v našich končinách zkrátka nejeví jako to nejnutnější. Sériově vyráběný plážový pick-up Felicia Fun byl přesto obrovským hitem.
Kdo ji má, patří mezi šťastlivce
Vynikal sytě žlutou barvou a jednou nevídanou zajímavostí – kabinu tvořila pouze jedna řada sedadel, za ní se ale nacházela posuvná přepážka. Jestliže se ale odsunula do prostoru korby, vytvořila se tím další místa k sezení, ta ovšem byla pod širým nebem. Krytí poskytovala jen nouzová plátěná střecha. Jízda tak byla pro pasažéry vskutku nevšedním zážitkem. Specialitou byl také spoiler, který lidé našli na zadním výklopném víku nákladového prostoru. Ačkoliv byl pick-up tenkrát k dostání ve třech různých barvách, karoserie byla vždy bezpodmínečně žlutá. Výroba skončila v roce 2000 a celkem vzniklo pouze 4 216 vozů. Dnes tedy jde o sběratelský artefakt a jeden z nejvzácnějších modelů, který Škoda kdy zhotovila.

Nová a vylepšená
Netradiční Felicii tak momentálně už nekoupíte, automobilka ale v rámci svého projektu „Ikony v novém kabátě“ nyní představila novodobou verzi této ikony. Do návrhu moderní Felicie Fun se pustil francouzský designér Julien Petitseigneur, který auto oblékl do pokrokového stylu Modern Solid. „Původní auto bylo opravdu zábavné. Nebralo se vážně a bylo nezvyklé nejen na poměry značky Škoda. Pro zábavný projekt, na kterém jsem pracoval ve volném čase, to pro mě byla jasná volba. Dokonce jsem se do toho tak ponořil, až jsem si říkal, že bych si ten původní snad i pořídil,“ říká Petitseigneur. Ten na novém typu pracoval zhruba dva týdny a s návrhem mu pomohla dokonce i umělá inteligence. Update originálu už stihl sklidit nesmírně pozitivní ovace a lidé truchlí, že si auto nemohou doopravdy koupit. Jak totiž Škoda zdůrazňuje, jedná se pouze o virtuální prototyp.
Uplatnila by se všude
Čím se tedy vylepšený truck může pochlubit? Stále je zábavný a neotřelý, je ale více dělaný do varianty SUV. Výborně by si tak poradil i v nepřípustném terénu. Vizionářský model disponuje ochranou nárazníků, aerodynamickým krytím kol a růžovými LED světly. Růžová barva zdobí také tónovaná skla, logo a detaily kol a nárazníků. „Autu dodává právě onu plážovou atmosféru 90. let,“ říká Petitseigneur. Vnitřek je vybaven moderními displeji. Novou fasádu dostala samozřejmě i čelní maska, která teď působí moderně a už nepřipomíná tradiční Felicii. Celkově je pak auto robustnější. „Proporce a drsnější provedení detailů jsou hlavními Modern Solid prvky mého návrhu,“ dodává Petitseigneur. Jeho cílem také bylo, aby se jednalo o všestranné a realistické auto, vhodné i pro volný čas. Oproti původní variantě tak postrádá zmíněnou výsuvnou přepážku a zadní sedadla. Právě tato úprava ale z vozu dělá pohodlnější a nadčasový kousek. Tak co, pořídili byste si tuhle káru?
Zdroje: cs.wikipedia.org, garaz.cz, tipcars.com, novinky.cz, zpravy.aktualne.cz