YouTube překročil hranici 100 milionů placených odběratelů

YouTube nedávno oznámil, že překročil hranici 100 milionů předplatitelů svých placených služeb po celém světě. V posledních letech společnost na předplatné jako na alternativní zdroj příjmů k reklamě velmi spoléhala.

YouTube překročil milník 100 milionů prémiových předplatitelů, čímž překonal důležitý cíl, který si známá videoplatforma pro své placené služby stanovila. Oznámení přišlo ve čtvrtek přímo od nejvyššího vedení YouTube a týká se celkového počtu aktivních předplatitelů služeb YouTube Music a YouTube Premium ve více než 100 zemích světa.

To je docela slušný úspěch vzhledem k tomu, že YouTube spustil svou první službu předplatného bez reklam před necelými devíti lety pod názvem YouTube Red a poté se ji rozhodl rozdělit na dvě samostatné nabídky. Jednu zaměřenou výhradně na streamování hudby, YouTube Music Premium, a druhou věnovanou celkovému zážitku z videa, YouTube Premium. Druhá kromě odstranění reklam nabízí exkluzivní funkce, jako je prémiové streamování, stahování a přehrávání videí na pozadí, a také přístup k původnímu obsahu z produkce YouTube.

YouTube dosáhl 100 milionů placených odběratelů
Prémiové předplatné je v posledních letech celkově jedním z hlavních tahounů růstu příjmů společnosti Google z předplacených služeb, které v roce 2023 dosáhnou celkové výše 15 miliard dolarů (349 miliard korun), pokud se zohlední také YouTube TV a Google One. Nedávný milník YouTube také staví tuto videoplatformu do důležité pozice na konkurenčním trhu placeného streamování, kde nechybí ani další světoví giganti s velkými čísly, jako jsou Netflix (260,8 milionu předplatitelů) a Spotify (226 milionů).

Podobnější se zdá být situace služby Disney+, která v loňském roce oznámila, že překročila 150 milionů předplatitelů, ačkoli v případě YouTube bylo uvedeno jedno číslo za obě služby, aniž by bylo upřesněno, jak jsou uživatelé rozděleni mezi streamování hudby a videa. Služby YouTube Premium a Music Premium zůstávají v každém případě jedinečnými nabídkami a nelze je přímo srovnávat se zbytkem nabídky streamingu, neboť v pestré kombinaci integrují videa generovaná uživateli, živé televizní vysílání, hudbu a původní obsah. Nemělo by se také zapomínat, že i přes růst předplatného zůstávají hlavním zdrojem příjmů YouTube příjmy z reklamy.

Zdroj: Youtube