Voda, která se mění v oheň – u Cybertrucku je možné všechno
Tesla Cybertruck vzplál poté, co narazil do požárního hydrantu před obchodem Bass Pro Shop v texaském Harlingenu – a byl politý velkým množstvím vody, která zapálila baterii.
Jak uvádí místní zpravodajská stanice Valley Central, první záchranáři byli optimističtí, že se jim podařilo s plameny úspěšně bojovat, ale poté, co zastavili, aby baterii nákladního vozu postříkali ještě větším množstvím vody, se požár obnovil. Informuje futurism.com.
Není jasné, zda při nehodě došlo k nějakým zraněním.
Cybertruck jako z kocourkova, kde se voda mění v oheň
Incident poukazuje na to, jak obtížné je uhasit hořící elektromobil – a to i v případě, že náhodou narazí do zařízení určeného k hašení požárů. Hasičské sbory musely změnit taktiku, používat plné osobní ochranné prostředky kvůli toxickým výparům, napojit se na více požárních hydrantů nebo více cisteren s vodou a vyvinout nová řešení, jako jsou požární přikrývky specifické pro požár EV.

Je ironií osudu, že Tesla právě minulý týden vydala podrobný záchranný list pro svůj kybernetický vůz. Příručka je určena pro první záchranáře a informuje je o tom, kde končí nízkonapěťové a vysokonapěťové napájecí kabely vozidla.
V případě požáru Tesla doporučuje zasahujícím, aby nepoužívali hasicí pěnu. K ochlazení krytu baterie by měla být použita pouze voda, uvádí se v záchranném listu.
V průběhu let první záchranáři zjistili, že k uhašení požáru elektromobilu je zapotřebí mnohem více vody. V roce 2021 uvedl šéf divize hasičů v Austinu Thayer Smith, že vozidla Tesla mohou spotřebovat až 30 000 až 40 000 galonů vody – tedy zhruba 40krát více, než je potřeba k uhašení automobilu se spalovacím motorem.
Nebezpečí lithium-iontové baterie

A vzhledem k tomu, že se vyrábí více elektrických vozidel než kdykoli předtím, mohou být takové nehody zničující. Požár lithium-iontové baterie je stále velmi nebezpečný. V roce 2019 rodina majitele vozu Tesla Model S, který zemřel poté, co zůstal uvězněn uvnitř svého hořícího Modelu S, zažalovala automobilku s argumentem, že výsuvné kliky dveří vozu nefungovaly správně.
Zatím sice není jasné, zda byl při posledním požáru někdo zraněn, ale už jsme se setkali s incidenty, které se týkaly kybernetického vozu a nedopadly dobře. Např. začátkem tohoto měsíce zemřel řidič z Texasu poté, co jeho Cybertruck narazil do propustku a začal hořet.