Vlak na baterky Infinity Train se nabíjí pomocí gravitace. Jedná se o nový krok v budoucnosti dopravy?
Australská těžební společnost Fortescue se pouští do projektu Elektrický nekonečný vlak. Ten by měl přepravovat náklady železné rudy, aniž by se musel nabíjet, píše server New Atlas.
„Vlak Infinity Train má kapacitu být nejefektivnější elektrickou lokomotivou na světě na baterie,“ uvedla generální ředitelka společnosti Fortescue Elizabeth Gainesová. „Rekuperace elektřiny na úsecích s nákladem z kopce odstraní nutnost instalace infrastruktury pro výrobu obnovitelné energie a dobíjení, což z něj činí kapitálově efektivní řešení pro eliminaci nafty a emisí z našeho železničního provozu.“
Pro jednu nebo více těžebních lokalit společnosti Fortescue tým vypočítal, že ve směru nakládky je dostatek sjezdů a brzdných příležitostí k rekuperaci baterie. Vlak je po vyložení o tolik lehčí, že jej baterie může dovézt až do dolu a znovu se vydat na cestu, aniž by potřeboval dobíjení.
Foto: Fortescue Metals Group
Těšíme se, až se dozvíme více informací o průběhu celého projektu. Například jaké jsou topologické parametry, za kterých může takový nekonečný vlak fungovat? Bude fungovat ve vlhčích oblastech s nižším třením, než je západoaustralská poušť? Jedná se o superspecifický případ použití, nebo o něco, co se bude moci rozšířit na širší trh? A skutečně, bylo by ještě ekonomické jej zavést v situacích, kdy je nutné určité nabíjení během nakládání/vykládání?
Toto je jen jeden z působivých a stále rostoucích projektů FFI v oblasti ekologických technologií. Na začátku tohoto roku jsme psali o snaze společnosti zprovoznit do konce letošního roku první loď na světě poháněnou čpavkem, stejně jako o důlních vozících na vodíkové palivové články a vlacích poháněných čpavkem. Společnost se také chystá stát se významným globálním hráčem v oblasti výroby a distribuce ekologického vodíku a také zahájit výstavbu továrny v Austrálii, která více než zdvojnásobí současnou světovou výrobní kapacitu elektrolyzérů.
Zdroj: newatlas.com