Už brzy nebudete potřebovat Xbox. Hry spustíte přímo v televizi

Herní průmysl pomalu, ale jistě směřuje k všudypřítomným streamovacím službám, jako jsou Netflix, Hulu a Disney+. Zdá se, že praktické streamování her je omezeno pouze rychlostí internetu a že směřujeme k budoucnosti, kdy zastaralá myšlenka krabicového hardwaru konzolí bude minulostí, píše server Nextpit.

Služby Xbox Game Pass a Xbox Cloud Gaming v uplynulých letech předznamenaly novou éru předplatného her na vyžádání. Tradiční způsoby přístupu k herním titulům a jejich hraní se změnily. PlayStation se nyní postupně vydává podobným směrem, protože společnost Sony v současné době upravuje službu PS Plus tak, aby se mnohem více podobala službě Game Pass. PlayStation Now, starší služba společnosti Sony pro streamování her, se spojuje se službou PlayStation Plus Premium a umožňuje hráčům streamovat tituly pro systémy PS3 a PS4. Dokonce i Nintendo Switch poskytuje cloudové streamování pro několik her od společností Capcom, Remedy a Square Enix.

Kromě toho nabízí prostřednictvím členství ke stažení retro obsah, jako jsou tituly pro SNES a N64, ačkoli streamování na této platformě zatím není k dispozici, s výjimkou několika titulů „Cloud Version“, jako je Resident Evil 7 a Control Ultimate Edition. Všechny tyto zprávy ukazují na významný vývoj, který aktivně probíhá: Jednoho dne (možná už brzy) nebudete potřebovat Xbox, možná ani PlayStation nebo Switch, protože hry se budou streamovat z cloudu.

Podle webu Windows Central společnost Microsoft téměř potvrdila streamovací klíč HDMI, o kterém se již dlouho spekuluje a jehož cílem je snížit hranice k obsahu pro Xbox prostřednictvím levného hardwaru. Údajný zásuvný modul pro TV/monitor je v současné době zahalen tajemstvím, označuje se jako Keystone a pravděpodobně nebude obsahovat terabajty integrovaného úložiště ani dedikovaný grafický výpočetní výkon.

Možná bude obsahovat jen základní operační systém, který se dokáže připojit ke službě Xbox Cloud Gaming a vybraným aplikacím. Vizí společnosti Microsoft pro Xbox Cloud Gaming je „umožnit lidem hrát hry, které chtějí, na zařízeních, která chtějí, kdekoli chtějí“. Windows Central poznamenává, že Project Keystone se pravděpodobně nedostane na pulty obchodů v nejbližších měsících nebo dokonce v příštím roce, ale nebylo by příliš překvapivé, kdybychom se dočkali nějakého oznámení před koncem roku 2022.

Zdá se, že pohodlí a praktičnost uvedení hardwarového klíče Xbox ve stylu Chromecastu je pro Microsoft samozřejmostí, protože Xbox Cloud Gaming již velmi dobře funguje na počítačích a chytrých telefonech. Další výzvou pro velkou část světa, zejména ve venkovských oblastech, je přístup k rychlému internetu. Hráčům, kteří mají to štěstí, že mají rychlý širokopásmový internet, a kvůli ceně nebo dostupnosti ještě nenaskočili do vlaku s Xboxem, by však Keystone mohl (hypoteticky) poskytnout mnohem levnější možnost zábavy.

Zdroj: nexpit.com, windowscentral.com