Teprve třináctiletý chlapec vytvořil svou vlastní hru na PlayStation 5
Chlapec jménem Maximus Trest sice ještě nemůže legálně řídit ani volit ve volbách, ale ještě před svými čtrnáctými narozeninami zvládl překonat bariéry v herním průmyslu. Třináctiletý mladík z White Rocku v USA je vývojářem videoher, který stojí za očekávanou akční dobrodružnou kooperativní hrou Astrolander, která má vyjít exkluzivně pro PlayStation 5.
Mladík uvedl, že se poprvé naučil programovat v šesti letech poté, co se o videohry začal zajímat díky svému otci. Po několika letech vývoje vlastních animací prostřednictvím bezplatných programů pro vývoj videoher se rozhodl vytvořit vlastní nezávislé videoherní studio, které nazval Lost Cartridge Creations, uvádí BBC.
Je jediným vývojářem videoher své společnosti, ale říká, že mu občas pomáhá jeho otec. Mladík hru navrhl a nakódoval sám a uvedl, že se inspiroval jednou ze svých oblíbených arkádových her: „Lunar Lander“ od Atari z konce 70. let.
Mladík předvedl hru Astrolander na loňské výstavě videoher v Seattlu, kde si získal pozornost vedoucích pracovníků společnosti Sony, jedné z největších světových videoherních společností.
Poté hru Astrolander přepracoval a vytvořil z ní strhující hru, ve které jeden nebo dva hráči vystupují v roli robotů bojujících s mimozemšťany a mají za úkol zachránit své přátele v neobvyklém vesmíru. V průběhu hry mohou hráči očekávat, že se setkají tváří v tvář s obřími gumovými kachnami střílejícími laserem, ponoří se do mořských hlubin a budou bojovat s létajícími draky.
Co dělá hru tak výjimečnou jsou pohlcující funkce prostřednictvím videoherního ovladače, které hráčům umožňují cítit vibrace akce. Tato technologie, známá jako haptická zpětná vazba, stojí za realistickými pocity, které jsou při hraní hry cítit, vysvětlil mladík.
K ovládání postav mohou využít také mikrofon ovladače. Hra vyjde na podzim roku 2024.
zdroj: BBC