Prototyp polského vozidla Eagle jezdí na solární pohon. Jede rychlostí 120 km/h, dojezd má 1 500 km

Solární vozidla jsou zatím jen kuriozitou. Na dálnicích se s těmito typy aut nesetkáme, ale prototypy vyvíjené v Lodži vPolsku jsou považovány za mimořádně účinné, jak uvádí web Android.

Eagle One je první plnohodnotný prototyp solárního vozu lodžského solárního týmu. Na tachometru má najeto 6 000 km, jeho schopnosti jsou docela působivé.

Vůz dokáže jet rychlostí 120 km/h, ale dojezd 1 500 km platí pro jízdy průměrnou rychlostí 60 km/h. Jeho baterii lze dobít ze zásuvky za pět hodin, ale nejdůležitějším zdrojem energie zůstává solární energie.

Tu lze čerpat během jízdy díky solárním panelům na střeše vozidla. Ty pokrývají plochu 6 metrů čtverečních a mají výkon 1 250 wattů při účinnosti 22,5 %. To stačí k tomu, aby vůz během jízdy pouze šetřil energii.

Eagle Two

Eagle Two je hranatější, ale lehčí a praktičtější nástupce prvního prototypu. Vůz, který zeštíhlel přibližně o 50 kg, již ujel více než 7 000 km a je schopen přepravit pět osob. Má výkonnější baterii a motor, ale ty nejsou určující pro jeho schopnosti. Eagle Two dosahuje maximální rychlosti 140 km, ale jeho dojezd nemá limity srovnatelné se standardními elektromobily.

Na jedno nabití je schopen ujet 1 410 km. To je teoreticky méně než u modelu One, ale tato hodnota platí pro průměrnou rychlost 70 km/h a není pro účinnost vozu zásadní. Eagle Two má na střeše pouze 5 m2 solárních panelů. Ty mají výkon 1 000 W, ale účinnost 24,3 %. U lehčího modelu má tento solární systém fenomenální výkon.

Zdroj: redakce, android.com