Japonci inovovali pivní plechovku, aby byla pěna jako z výčepu
Jak se nalévá pivo? Japonská společnost Nendo se rozhodla přistoupit k této otázce vědecky a analyzovala, co se děje v nápoji, když se nalévá z plechovky do sklenice. Na základě svého výzkumu Japonci dospěli k závěru, že v současnosti používané plechovky nejsou ideální. Proto vytvořili novou, lepší, která nalévání piva usnadňuje a pěna byla jako z výčepu, píše web Dezeen.
Společnost Nendo si vzala na paškál nejoblíbenější druh piva v Japonsku (a na celém světě), světlý ležák – čiré pivo slámové barvy a univerzální, neutrální chuti. Podle Japonců se dokonale nalité pivo vyznačuje poměrem nápoje a pěny 7:3 a dosažení tohoto výsledku věnovali svůj výzkum.
Přitom vzali v úvahu, že na japonském trhu se komerční pivo nabízí především v sudech a lahvích, zatímco domácí spotřeba se většinou týká piva prodávaného v plechovkách. Svůj výzkum proto věnovali právě těmto nádobám.
Na základě toho dospěli k závěru, že některé bublinky se uvolňují při otevírání plechovky, zatímco jiné vznikají třením nápoje o stěny plechovky. Pozorovali také, že více pěny vzniká při nalévání z plechovky, která je jen mírně otevřená, když je mezera, kterou nápoj protéká, co nejmenší.
Rozhodli se proto vyvinout otevřenou plechovku, aby bylo možné snadno a reprodukovatelně dosáhnout požadovaného efektu. Výsledkem této práce je plechovka s jedním zářezem na víčku, ale dvěma kolíky pro otevření. Ty jsou očíslovány, aby bylo zřejmé pořadí použití.
Zatáhnutím za první kolík se vytvoří malý otvor, kterým protéká silně napěněné pivo. Jakmile je dosaženo požadovaného množství pěny, zatáhněte za druhý kolík, čímž se plechovka otevře dokořán, aby bylo možné nalít zbytek nápoje, aniž by se vytvořilo příliš mnoho pěny.
Podle společnosti Nendo to umožní „zlatý poměr“ 7:3. Ten má nabídnout nejen estetickou hodnotu, ale zároveň vytvořit dostatečně silnou vrstvu pěny, která ochrání pivo před kontaktem se vzduchem a předčasnou ztrátou chuti.
Zdroj: redakce, dezeen.com