iPhone: Důležité změny pro uživatele, které byste měli znát
Po vydání nového systému iOS 15 budou zařízení Apple žádat uživatele o povolení shromažďovat podrobné údaje, aby mohla zobrazovat personalizované reklamy. Dříve byla tato možnost zakázána v základě.
V dřívějších verzích iOS bylo povolení shromažďovat data pro reklamní účely automaticky vypnuto. Uživatelé si reklamu mohli zapnout, pokud chtěli. Vývojáři aplikací třetích stran museli sami požádat o povolení shromažďovat informace o zákaznících. Nyní to samé udělá i Apple. Po nejnovější aktualizaci systému se uživatelům iPhonu zobrazí vyskakovací okno s žádostí o povolení shromažďovat údaje pro zobrazování relevantnějších a personalizovanějších reklam.
Společnost Apple by ráda udělila povolení k používání uživatelských dat zejména aplikacím App Store a Apple News. Výrobce chce, aby se zákazníkům zobrazovaly relevantnější návrhy aplikací ke stažení a novinek, které by je mohly zajímat. Společnost by použila údaje o poloze, prohlížených aplikacích, zprávách a transakcích v App Store.
Systém iOS 15 vyvolal mnoho kontroverzí. Právě s touto aktualizací systému má vstoupit v platnost algoritmus neuralMatch, který bude mít za úkol skenovat fotografie nahrané uživateli na iCloud. Výrobce naštěstí představí také verzi 14.8 systému, která uživatelům umožní zůstat u starého softwaru a bude podporována i po vydání iOS 15.
Zdroj: Apple