Brzy ztratíme schopnost rozeznat film od hry, potvrzují vývojáři Matrix Awakens pomocí Unreal Engine 5

Vývojářská a developerská společnost Epic Games představila na herním eventu Game Awards 2021 svůj nejnovější herní engine a ponechala většinu diváků v úžasu. Přesně tohle jsou totiž chvíle, které posouvají herní možnosti na novou úroveň.

Game Awards je oblíbená událost, která každoročně přitáhne pozornost několika milionů hráčů po celém světě. Je zde totiž vždy představeno několik desítek nových her a mnoho zajímavostí, týkajících se více či méně hráčské komunity. Pro letošní ročník oznámili Epic Games představení technologického dema jejich nového enginu Unreal Engine 5, a to s pomocí světa Matrixu.

Toto demo je samozřejmě hratelné a do svého Xboxu či Playstationu si jej můžete stáhnout i vy na oficiálních stránkách vývojářů unrealengine.com, kde také naleznete detailní popis možností celého enginu a co to v praxi pro hráče znamená.

V Epic Games si ke spolupráci přizvali samotnou spolutvůrkyni filmové trilogie Matrix Lanu Wachovski, která natočila i pokračování s názvem Matrix: Resurrections, jenž vstoupí těsně před Vánocemi do kin. Kromě skvělého výběru prostředí k představení technologických možností nových konzolí se tak samozřejmě jedná o geniální promo.

A jak to celé vypadá? Už na počátku ukázky, kterou najdete na konci článku, lze vidět, že technologie za poslední léta pokročila opravdu razantně kupředu. Potvrzuje to i herec Keanu Reeves, který nás provází úvodem a připomíná, kolik se toho za posledních dvacet let změnilo a kam jsme se posunuli na poli trikového vývoje ve filmovém průmyslu, který Matrix nastartoval. Poté ale na řadu přichází digitální kopie nejen jeho jako Nea, ale i Carrie-Anne Moss coby Trinity. A výsledek je úchvatný. Samozřejmě, nějaké limity tu jsou jasně patrné, ale věrnost obličejů a lidského pohybu je i tak naprosto neuvěřitelná.

Poté se přesouváme do hratelné části, která nabízí akční sekvence matrixovského rázu. Výbuchy, stíny, pohyby, odrazy, zvuk, modelace města, pohyby aut a lidí – zkrátka souhra všech těchto a dalších detailů dává dohromady výsledek, který jasně posouvá herní průmysl zase o krůček dál. A to ani není řeč o tom, jakým způsobem se vyvinula v tomto směru virtuální realita.

Zdroj: Epic Games