Baterie Ionblox pro elektromobily lze nabít až na 80 % za 10 minut

Kalifornský startup Ionblox vyvíjí novou generaci vysoce výkonných lithium-iontových bateriových článků, které mají do anod s převahou křemíku přidáno další lithium, jak píše server Electrec.

Společnost Ionblox tvrdí, že jeho baterie dosahují až o 50 % vyšší energetické hustoty, pětkrát vyššího výkonu a extrémně rychlého nabíjení – na 80 % se nabije za pouhých 10 minut. Společnost v současné době vyrábí na svých pilotních výrobních linkách články o kapacitě 50 Ah.

Spolupracuje s výrobci automobilů General Motors, Ford a Chrysler na dosažení doby nabíjení, která se vyrovná době tankování benzinu. Výkonnost bateriových článků byla ověřena v Idaho National Laboratory patřící pod americké ministerstvo energetiky. Startup také spolupracuje s gigantem v oblasti polovodičových zařízení Applied Materials. Lithium-iontové baterie s předlitými anodami s převahou křemíku používají jako hlavní materiál pro anodu křemík.

V běžných lithium-iontových bateriích se anoda vyrábí z grafitu, ale v bateriích Ionblox se kombinací křemíku s malým množstvím lithia vytváří předem lithiovaný křemíkový anodový materiál. Použití křemíku v anodě přináší oproti grafitu několik výhod, včetně vyšší kapacity pro ukládání lithia. To vede ke zvýšení energetické hustoty baterie, takže lze uložit více energie v menších rozměrech, což vede k lehčím a kompaktnějším bateriím.

Předlitinové křemíkové anody jsou ve srovnání s grafitovými anodami stabilnější během nabíjení a vybíjení, což snižuje riziko hromadění kovového lithia a prodlužuje celkovou životnost baterie. Tyto anody však mají i některé nevýhody, jako je nižší vodivost a tendence k mechanické degradaci během opakovaných nabíjecích a vybíjecích cyklů, což může snížit celkovou účinnost a výkon baterie. Navzdory těmto nevýhodám jsou předlitované křemíkové anody považovány za slibné řešení pro zlepšení výkonu li-ion baterií pro elektromobily.

Zdroj: electrek.co, redakce