Konec pohodového sledování filmů. Netflix přidá reklamy
Netflix je nejoblíbenější streamovací platforma na světě, která za měsíční předplatné nabízí přístup ke stovkám filmů a seriálů. V poslední době se však dostává do značných problémů – od začátku roku klesla hodnota akcií Netflixu o několik set procent a služba zaznamenala vůbec první velký pokles počtu uživatelů, jak píše server The Verge.
V reakci na klesající počet uživatelů se vedení společnosti Netflix rozhodlo provést změny. Jedním z nich bude zavedení nového, nejlevnějšího balíčku, který bude obsahovat reklamy pro diváky.

Ukázalo se, že Netflix chtěl začít spolupracovat se společností Google a využít obrovských zkušeností v reklamním průmyslu, kterými se největší vyhledávač může pochlubit. Nyní však víme, že se Netflix rozhodl spolupracovat se společností Microsoft. Redmondský gigant získal exkluzivní právo prodávat a zobrazovat reklamy na této platformě.
Nová reklamní technologie společnosti Microsoft
Koncem roku 2021 Microsoft oznámil koupi služby Xandr od americké společnosti AT&T. Akvizice byla dokončena na začátku července 2022, těsně před oznámením partnerství se společností Netflix.
Xandr je pokročilá platforma pro správu a optimalizaci celého reklamního procesu – od kontaktování inzerentů přes nákup a prodej reklamy až po její umístění do obsahu. Reklamy, které se budou zobrazovat uživatelům využívajícím nejlevnější balíček Netflixu, bude zpracovávat společnost Xandr.
Kdy se v Netflixu objeví reklamy?
Práce na novém balíčku a zavedení reklam na Netflixu pokračují a vedení platformy zatím mlčí o tom, kdy budou změny zavedeny. Očekává se, že se tak stane v roce 2022.

Neznáme ani cenu nového, nejlevnějšího balíčku. V dubnu 2022 se společnost Netflix rozhodla mírně zvýšit ceny předplatného ve Velké Británii a Irsku. Platforma oznamuje, že to není konec příběhu, ale stále neprozradila podrobnosti o nadcházejících změnách cen předplatného.
Drastický krok společnosti Netflix
Levný balíček s reklamami není jedinou změnou, která se v Netflixu chystá. Streamovací gigant se rozhodl k ráznému kroku a bojuje proti sdílení účtů. Ačkoli podmínky platformy to umožňují pouze členům domácnosti, mnoho přátel si mezi sebou účty a předplatné rozdělilo, což je mnohem levnější.
Program je v současné době ve fázi testování, ale pokud bude spuštěn, bude Netflix při zjištění sdíleného účtu účtovat uživateli příplatek a ve výjimečných případech mu přístup ke službě zablokuje.

Spolupráce mezi společnostmi Microsoft a Netflix je pro obě firmy obrovskou příležitostí. Netflix doufá, že zavedení reklamy zastaví pokles příjmů a přiláká nové uživatele s mnohem levnějším balíčkem. Společnost Microsoft naopak dostane možnost otestovat službu Xandr na více než 221 milionech uživatelů Netflixu.
Zdroj: theverge.com