Podlý trik supermarketů na seniory: Až si toho všimnete, puknete vzteky
Lidé už v Česku dobře znají mnohé kreativní triky supermarketů a dalších obchodů, které se snaží, aby zákazníci nakoupili dražší zboží. V mnoha případech se jim to i daří, protože ne každý zákazník má čas a náladu strávit v obchodě delší dobu hledáním akčních výrobků. Zejména seniorům pak mohou tyto triky značně znepříjemnit nakupování, protože nemají tolik energie jako mladší zákazníci.
Ať už lidé nakupují jednou týdně nebo do obchodu zavítají každý den, nejspíš znají alespoň několik triků obchodů ve svém městě, které je pořádně štvou. Skutečnost je taková, že obchody zkouší různé triky na své zákazníky pravidelně, což se jim někdy nemusí vyplatit. Důkazem jsou i vysoké pokuty, které dostávají hlavně známé řetězce.
Připravili jsme shrnutí několika nejčastějších triků obchodů, které zákazníci nenávidí. Podívejte se, jestli některé z nich praktikují i obchody ve vašem okolí.

Dražší zboží umisťují do úrovně očí
Jeden z populárních triků obchodů spočívá v umisťování dražšího zboží tam, kde si ho zákazník všimne s největší pravděpodobností hned. Většinou se jedná o část regálu, která se nachází v úrovni očí. V nejnižších pozicích regálu pak najdete nejlevnější zboží. Právě tam se ale mnozí zákazníci vůbec nepodívají. Supermarkety tak mohou na této na první pohled nepatrné změně vydělat slušné peníze.
Neprodávají to, co nabízí
Nezřídka se stává, že zákazník přijde do obchodu a vůbec nenajde výrobek v akci, pro který šel. Může se stát, že jej v prodejně marně hledá, jelikož doufá, že se přece jen někde objeví. Potíž je v tom, že se řetězce zákazníkům většinou ani nenamáhají umístit do regálu kartičku s omluvou, díky které by lidé věděli, že se výrobek vyprodal, nebo že jej dodavatel dodá se zpožděním. Místo toho to spíš vypadá, že některé obchody pouze tahají své zákazníky za nos. To může naštvat zejména seniory, pro které může být cesta do obchodu náročná a vyčerpávající.
Schovávání zboží
Už se vám pravděpodobně někdy stalo, že jste šli do obchodu pro nějakou věc, která se aktuálně prodávala za skvělou cenu, ale nemohli jste ji v obchodě najít tam, kde by měla být. Například by se mohlo jednat o minerální vodu za 10,90 Kč, kterou byste měli pochopitelně najít v oddělení nápojů. Vy ale v tomto oddělení vidíte jen jiné nápoje s cenou okolo 19,90 Kč. Mnozí zákazníci usoudí, že výrobek obchod nemá, tak si koupí dražší nápoj. Pokud byste hledali pečlivěji, zjistili byste, že obchod minerální vody za výhodnou cenu umístil někam jinam – například blízko pokladen, kde si jich ale každý nemusí všimnout, pokud se na tuto sekci nesoustředí.

Přesouvání výrobků
Zákazníci, kteří pravidelně chodí do svých oblíbených obchodů, ve většině případů znají každý jejich kout. Proto když míří na nákup, jdou většinou přesně do té části obchodu, kde se nachází požadovaný výrobek, a zbytek nabídky zcela ignorují. Toho jsou si vědomy i samotné obchody, které jednou za čas přesouvají výrobky v regálech, případně obrátí vzhůru nohama celou prodejnu. Zákazník pak přijde do obchodu a stráví tam dvakrát více času, protože musí všechno hledat. Obchody doufají, že si tímto způsobem zákazník všimne výrobků, které ignoroval, a koupí si je. Realita je ale často taková, že jsou zákazníci naštvaní a mnohdy si nekoupí ani to, pro co přišli.