Internetové bankovnictví bude vypnuto na těchto mobilních telefonech. Seznam zařízení
Digitální bankovnictví je dnes neodmyslitelnou součástí moderního života. Možnost spravovat své finance z pohodlí mobilního telefonu usnadňuje každodenní transakce, platby i kontrolu účtů. Avšak s postupujícím technologickým pokrokem roste i náročnost mobilních aplikací na operační systémy a hardware.
Někteří uživatelé tak mohou brzy narazit na problém: jejich starší mobilní telefon nebude podporovat aplikace internetového bankovnictví.
Problém starších zařízení
Bankovní aplikace, jako jsou KB+, George, ČSOB Smart nebo My Air, pravidelně aktualizují své bezpečnostní a funkční prvky. Tyto aktualizace však vyžadují stále novější verze operačních systémů. Pokud máte starší zařízení, které už nedostává aktualizace, může se stát, že aplikace přestane fungovat. To je způsobeno tím, že starší operační systémy nedokážou zajistit potřebnou úroveň zabezpečení, což by mohlo vystavit vaše finance riziku.

Například:
- KB+ vyžaduje minimálně Android 9 nebo iOS 16.
- George (Česká spořitelna) funguje na Androidu 9 a iOS 15.5 a vyšších.
- ČSOB Smart podporuje Android 7 a iOS 15, ale nefunguje na telefonech s Android Go.
- My Air (Air Bank) potřebuje Android 8 nebo iOS 15.
- Fio Smartbanking vyžaduje Android 8 a iOS 12.
Pokud tedy vaše zařízení nepodporuje tyto operační systémy, může být používání aplikací problematické nebo nemožné.
Seznam zařízení, která již nyní nesplňují minimální požadavky
Pokud vlastníte některý z následujících telefonů, nemusí na něm bankovní aplikace fungovat:
- Samsung Galaxy S5 (Android 6)
- iPhone 6 a 6 Plus (iOS 12 maximálně)
- Huawei P8 Lite (Android 6)
- Sony Xperia Z5 (Android 7.1)
- LG G4 (Android 6)
Tato zařízení již nespadají do seznamu podporovaných modelů, protože jejich operační systémy nedosahují požadované verze.
Telefony na hranici podpory
Některé přístroje zatím stále splňují minimální požadavky, ale už nedostávají aktualizace operačního systému. To znamená, že je jen otázkou času, kdy se stanou nekompatibilními. Mezi takové patří:
- Samsung Galaxy S7 (maximálně Android 8)
- iPhone 7 (maximálně iOS 15)
- Huawei Mate 10 (maximálně Android 9)
- Xiaomi Mi A2 (Android 10, bez dalších aktualizací)
- Sony Xperia XZ1 (Android 9)
Pokud vlastníte některý z těchto modelů, je vhodné se připravit na to, že aplikace mohou přestat fungovat s dalšími aktualizacemi.

Jak problém vyřešit?
Zkontrolujte aktuální verzi svého operačního systému. Pokud ji lze aktualizovat, udělejte to co nejdříve.
Plánujte výměnu telefonu. Pokud váš telefon již nepodporuje potřebný operační systém a aktualizace nejsou dostupné, zvažte koupi novějšího zařízení.
Používejte internetové bankovnictví přes prohlížeč. Mnoho bank nabízí alternativu v podobě internetového bankovnictví, které lze použít na starších zařízeních (ale i zde může být problém s prohlížečem).
Kontaktujte svou banku. Pokud si nejste jistí, zda váš telefon splňuje požadavky, můžete se obrátit na zákaznickou podporu banky, která vám poskytne podrobné informace.
Proč banky zpřísňují požadavky?
Hlavním důvodem je bezpečnost. Starší zařízení a operační systémy již nemají aktuální bezpečnostní záplaty, což může vést k vyššímu riziku hackerských útoků. Bankovní aplikace proto přecházejí na novější technologie, aby zajistily, že vaše finance zůstanou v bezpečí.
Navíc přidávání nových funkcí, jako je biometrické ověřování, QR platby či integrace s chytrými hodinkami, vyžaduje moderní hardware a software. Starší telefony na to zkrátka nestačí.
Co si z toho odnést?
Pokud vlastníte starší zařízení, může být otázkou času, kdy na něm přestanou fungovat klíčové aplikace, včetně internetového bankovnictví. Je proto dobré sledovat minimální požadavky svých bank a přemýšlet o upgradu, pokud vaše zařízení již nesplňuje potřebné parametry. Bezpečnost vašich financí by měla být na prvním místě.