Globus spustil revoluční službu: Nákupy bez pokladen a front si zákazníci nemohou vynachválit
Nakupování je častá povinnost, které se pravděpodobně nevyhne nikdo z nás. Jenže umí být zdlouhavé. Zejména kvůli nekonečným frontám a nutnosti obejít často i celý obchod, aby zákazník našel vše, co potřebuje. Globus se rozhodl svým zákazníkům ušetřit čas a zavedl kromě klasických a samoobslužných pokladen ještě třetí variantu nakupování.
V posledních letech se v Česku dramaticky proměnil způsob, jakým jsme byli zvyklí nakupovat. Klasické pokladny zákazníky často zdržovaly – někdy za to mohly dlouhé fronty, jindy i samotné prodavačky. Postupně se tedy začaly v obchodech objevovat samoobslužné pokladny. Ty si plno zákazníků pochvaluje a nedokážou si bez nich svůj nákup představit. „Jedná se většinou o zákazníky, kteří chodí do našich prodejen pravidelně nakupovat a dělají menší nákupy,” řekl Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Dnes už se samoobslužné pokladny nachází ve většině řetězců a aby toho nebylo málo, někteří přichází se zcela novým způsobem nakupování, který má vše ještě více zjednodušit.

Pohodlný nákup bez pokladen a front v Globusu
Někomu může přijít zdlouhavé i nakupování na samoobslužných pokladnách, což se rozhodl vyřešit mezi prvními Globus. Tento řetězec, který má pobočky v několika českých městech, přinesl zákazníkům už před časem službu zvanou Scan&Go. Celkem jsou tak v Globusu tři typy pokladen na placení, ze kterých si můžete vybrat. Díky tomu se nikdy nestane, že byste v obchodě strávili více času, než jste původně plánovali.
„Trend je jasně určen, část zákazníků nechce procházet klasickými pokladnami. Proto jsme vedle skenerů Scan&Go vyvinuli i mobilní aplikaci Můj Globus. Ta má zabudovaný skener a jde o všestranného pomocníka, se kterým lze naplánovat nákup, zjistit velké množství informací jako jsou ceny, slevy i naplněnost daného hypermarketu, ale objednat si i třeba jídlo v naší restauraci. Mobilní aplikaci a skenery lze navíc propojit. Tím vším zákazníci u nás šetří svůj čas,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí Globus.
Scan&Go se pochopitelně stala ihned populární díky tomu, že zákazníkovi maximálně usnadňuje nákup. Není třeba se trápit s pomyšlením na fronty nebo dlouze skenovat jednotlivé položky zboží. To, že je Scan&Go nesmírně populární dokazují samotní zákazníci. Tímto způsobem dnes podle společnosti Globus nakupuje už celá polovina zákazníků.
Jedinou povinností, kterou zákazník má, je naskenování zboží ve chvíli, kdy si ho vezme z regálu. To lze udělat buď prostřednictvím skeneru nacházejícího se u vstupu do obchodu, nebo pomocí vlastního mobilního telefonu v aplikaci Můj Globus. Pak už si může zboží vložit do tašky a po zbytek nákupu ho nemusíte vytahovat. Pomocí skeneru nebo mobilní aplikace zákazník na konci svého nákupu své zboží zaplatí a může z obchodu okamžitě odejít.
V Česku už jsou i automatické obchody
Vedle Scan&Go máme v Česku už i zcela automatické obchody, což je revoluční novinka, se kterou přišla skupina COOP. Přes den je obchod ve zcela normálním režimu s přítomnou prodavačkou, ve večerních hodinách a o víkendu se ale obchod změní ve zcela prázdné místo bez zaměstnanců. Vy jakožto zákazník si ale nakoupit klidně můžete. Potřebujete k tomu mobilní telefon se speciální aplikací a také je nutné mít bankovní identitu, kterou se při vstupu do obchodu prokážete.

Bezobslužný obchod funguje tak, že přítomné kamery s umělou inteligencí skenují váš pohyb po obchodě. Jakmile si nakoupíte, načtete jednotlivé položky na samoobslužné pokladně a zaplatíte. Po zaplacení ještě ověříte svou platbu a pokud bude vše v pořádku, otevřete si dveře a vyjdete z obchodu ven.
Automatické obchody přibývají i v menších vesnicích, kde lidé jinak nemají žádnou možnost si nakoupit třeba brzy ráno nebo pozdě večer. Díky tomuto novému způsobu si mohou nakoupit klidně i o půlnoci.