Volvo říká, že výroba elektromobilu produkuje o 70 procent více emisí než auto na spalovací motor

Studie společnosti Volvo Motors uvádí, že výrobní proces jejího elektrického kupé-SUV C40 Recharge produkuje o 70 % více emisí než u protějšku XC40 s pohonem na spalovací motor. Po započtení životnosti vozu však dojde ke zlomu a celková uhlíková stopa elektromobilu je ve srovnání s vozidlem na spalovací motor nižší.

Studie společnosti Volvo vykreslila obrázek, kdy nabídka modelu XC40 zahrnuje plně elektrické, PHEV a ICE (spalovací motor) verze kompaktního SUV. Jejich závěry zohledňují uhlíkovou stopu celého životního cyklu každého z nich a zahrnují těžbu surovin, výrobní procesy, tankování a následně jízdu vozidla po dobu 200 000 km před jeho konečnou likvidací.

Volvo uvádí, že bod zlomu bude záviset na způsobu výroby elektřiny. Studie zmiňuje tři různé scénáře, které vycházejí z průměrných celosvětových dodávek elektřiny, z předpokládané bilance obnovitelné a běžné energie v EU28 a z plně obnovitelné energie, uvádí portál Carscoops.

Podle výzkumu společnosti Volvo se zdá, že elektromobily nejsou jednoduše ekologičtější než vozidla s vnitřním pohonem, ale v průběhu času se rozhodně mohou ukázat jako šetrnější k životnímu prostředí. Přestože však elektromobily vycházejí ze stejné platformy a sdílejí mnoho dílů, výroba elektromobilů vede k podstatně vyšším emisím, přičemž jen baterie tvoří téměř třetinu emisí u modelů C40 a XC40 Recharge. To v podstatě zatěžuje elektromobily velkou uhlíkovou stopou ještě předtím, než sjedou z montážní linky, což znamená, že v závislosti na nabíjení potřebují nějakou dobu, než se ve srovnání s modely poháněnými spalovacím motorem vyrovnají.

zdroj: Carscoops, Studie