V Rusku vzlétlo sedm letadel An-124. Jedná se o jedny z největších letounů na světě
Armáda Ruské federace dokázala, že je schopna vzít do vzduchu sedm letounů An-124 Ruslan, uvádí web EATimes. Rusové oznámili, že v sobotu 16. prosince provedli letový a taktický výcvik dopravního letectva na obrovských strojích, jejichž schopnosti vysvětlujeme.
Cvičení na letadlech Ruslan bylo pokusem o výcvik mladých posádek vojenského personálu v obsluze dopravních letadel. Lety sedmi strojů probíhaly současně a Ruská federace testovala schopnost armády přesouvat se s letouny na velké vzdálenosti – hovoříme o vzdálenosti kolem 1 000 km při průměrné rychlosti kolem 500 km/h (při stropu 4 000 metrů). Personál provádějící cvičení byl vybaven standardní vojenskou výzbrojí a výstrojí.
Podle vojenského velení dopravního letectva ruských vzdušných a kosmických sil piloti nacvičovali vzlet, let po určité trase a přistání. Všechny operace probíhaly za ztížených povětrnostních podmínek, tedy za srážek, za přítomnosti nízko visících mraků a silných poryvů větru.
As part of the training flights, seven An-124-100 Ruslan military transport aircraft took to the skies simultaneously.https://t.co/DSIFzsCg1t pic.twitter.com/N5PUPfgcmL
— Massimo Frantarelli (@MrFrantarelli) December 16, 2023
Jeden z největších letounů na světě
An-124 Ruslan je stroj, který zaujme pokaždé, když se objeví na obloze nebo na letišti.
Historie letounu An-124 sahá až do 70. let minulého století, kdy se na něm začalo pracovat v roce 1979. První let stroje se uskutečnil nedlouho poté, 24. prosince 1982. Od té doby zůstává Ruslan díky své schopnosti přepravovat náklad o hmotnosti až 150 tun jedním z nejdůležitějších dopravních letadel na světě.
Pohonnou jednotku An-124 tvoří čtyři motory Progress D-18T, z nichž každý generuje tah 229 kN. Ty urychlují Antonov na maximální rychlost 865 km/h. Dolet letounu je zase až 11 500 km (díky palivovým nádržím o objemu 260 000 litrů).
Antonov An-124 měří na délku necelých 70 metrů, dosahuje výšky přes 20 metrů a jeho křídla mají rozpětí 73 metrů. Uvnitř letounu je zabudován jeřáb, který umožňuje přepravu nákladu o hmotnosti až 30 tun. Kromě toho se An-124 vyznačuje přítomností podvozku, který je uzpůsoben k přistávání na nerovných vzletových a přistávacích drahách. Díky tomu se Ruslan se svým nákladem dostane i do těžko přístupných míst.
Zdroj: EATimes, Wikipedia