Umělá inteligence ChatGPT napsala recept na víno. To se dostalo do prodeje
Umělá inteligence ChatGPT je stále velmi populární. Další odvětví chtějí vyzkoušet, zda bude aplikace v dané roli dobře fungovat, a ukazuje se, že dokáže překvapit. Umělá inteligence dokázala navrhnout víno od začátku až do konce, jak píše server Vinum.
Umělá inteligence ChatGPT si vytvořila vlastní víno. Samozřejmě to neudělala fyzicky, ale navrhla celý produkt tak, aby se ve finále dostal do obchodu. Byl to nápad dvou výrobců vína ze Španělska, kteří chtěli zjistit, jak užitečná může být umělá inteligence v jejich oboru. Ukázalo se, že si ChatGPT vede docela dobře.
Anthony Aubert a Jean-Charles Mathieu z vinařství Aubert & Mathieu zadali aplikaci ChatGPT poměrně náročný úkol. Požádali umělou inteligenci, aby vytvořila organické víno ze směsi místních odrůd Grenache a Syrah.
Umělá inteligence měla za úkol nejen připravit recept na nápoj, ale také vymyslet název, cenu a prezentaci lahve. Tento úkol byl splněn bez větších problémů.
Podle Anthonyho Auberta si umělá inteligence ChatGPT při popisu procesu výroby vína vedla překvapivě dobře. Zohlednila barvu hroznů, obsah tříslovin a ovocnost. Návrh umělé inteligence využil směs 60 % hroznů odrůdy Granache a 40 % hroznů odrůdy Syrah. Tím se mělo dosáhnout vyrovnaného účinku.
Nápoj měl být prezentován v láhvi burgundského typu a jeho cena se měla pohybovat mezi 50 a 100 EUR, v přepočtu mezi 1 100 – 2 300 Kč. Cena ale nebyla nejlepší volbou. Původci projektu stanovili cenu vína na 20 eur za láhev, v přepočtu cca 465 Kč. Tak se začalo prodávat pod názvem Pays d’Oc.
Umělá inteligence ChatGPT měla také navrhnout tiskovou zprávu, text zadní etikety vína a samotný design etikety, který však podle vinařů nebyl ideální. Byl téměř úplně prázdný. Přesto tato zkušenost ukázala, jak rozsáhlé jsou možnosti umělé inteligence ChatGPT. Výsledkem práce ChatGPT bylo 600 lahví vína, které bylo možné zakoupit na internetových stránkách vinařství Aubert & Mathieu.
Zdroj: redakce, vinum.de