Twitter aplikace třetích stran záměrně nefungují

Mnoho klientů Twitteru třetích stran, jako jsou Tweetbot a Echofon, je stále nefunkčních poté, co přestaly fungovat ve čtvrtek večer. Tento krok je údajně záměrný.

Mnoho klientů Twitteru třetích stran, jako jsou Tweetbot a Echofon, je stále nefunkčních poté, co ve čtvrtek večer přestaly fungovat, což je údajně záměr.

Podle interních zpráv, které si prohlédl server The Information, byly výpadky „záměrně“ provedeny společností Twitter, aby donutila uživatele třetích stran používat vlastní aplikaci Twitteru. Od nedělního rána se Twitter k problému stále nevyjádřil ani na své oficiální stránce, ani na účtu podpory Twitteru, přičemž mlčí i generální ředitel Elon Musk.

K výpadkům, které postihly také aplikace Twitteriffic, Fenix a Talon na systémech Android, iOS i MacOS, podle všeobecných informací došlo proto, že tyto aplikace obecně nepřinášejí společnosti provozující sociální média žádné příjmy z reklamy a umožňují uživatelům obejít funkce bohaté na reklamy, jako je např. stránka „Pro vás“.

Tweetdeck údajně není vypnutím ovlivněn

Aplikace třetích stran se při svém fungování spoléhají na rozhraní API Twitteru, které má Twitter možnost vypnout. Spoluzakladatel Tweetbotu, Paul Haddad, v sobotu na serveru Mastodon napsal, že čeká na oficiální veřejné prohlášení Twitteru v souvislosti s odstávkou a je zcela v nejistotě, zda je odstávka trvalá, nebo ne.

Poté, co se jeden z uživatelů zeptal Haddada, co brání Tweetbotu získat nový klíč API, odpověděl, že může na dálku aktualizovat nové klíče během „5-10 minut“, ale nechce se „nechat zažalovat někým s neomezeným právním rozpočtem“.

Situace nastala poté, co Twitter údajně prosil inzerenty, aby u platformy zůstali. Podle serveru The Information zástupci Twitteru zadavatelům reklamy naznačovali, že „jejich pracovní místa jsou ohrožena“, pokud se jim nepodaří přivést více výdajů na reklamu. V jednom případě, jak uvádí The Information, zástupce Twitteru sdělil vedoucímu pracovníkovi reklamní agentury pracujícímu pro reklamního klienta Twitteru, že si bude přímo stěžovat klientovi na nedostatečný závazek agentury pokračovat v nákupu reklamy na Twitteru.

Zdroj: PCmag, Twitter, TheInformation