Tchajwancům se nelíbí, že v balení iPhonu chybí nabíječka
Tchajwanská spotřebitelská nadace obviňuje společnost Apple ze zneužívání svých zákazníků. Případ se týká absence nabíječky v balení nových smartphonů, píše Apple Insider.
Jak všichni víme, počínaje iPhonem 12 společnost Apple změnila svou strategii týkající se příslušenství dodávaného se smartphony. Americká společnost se rozhodla odstranit nabíječku z krabice a ponechala pouze kabel s konektory USB-C a Lightning. Společnost své rozhodnutí vysvětluje ochranou životního prostředí, ale ne každému se to líbí.
Tchajwanská spotřebitelská nadace obviňuje výrobce, že absence nabíječky v sadě se smartphonem je zneužíváním zákazníků. Podle organizace nebyla argumentace společnosti Apple týkající se ochrany životního prostředí opodstatněná. Rozhodnutí rovněž porušuje práva spotřebitelů, kteří se domnívají, že nabíječky jsou nezbytnou součástí provozu telefonu.
Nadace spotřebitelů ve svém tiskovém prohlášení vyzvala tchajwanskou komisi pro spravedlivý obchod, aby tuto praxi prošetřila. Podle vedoucího nadace je prodej zařízení bez nabíječky skrytým navýšením jeho ceny, protože zákazník si musí zakoupit samostatný produkt, aby mohl zařízení plně využívat. Kromě toho ceny iPhonů navzdory absenci nabíječky v sadě vůbec neklesly, a to i přes snížení výrobních nákladů.
Je možné, že Tchaj-wan v tomto případě zahájí řízení a uloží společnosti finanční pokutu. Dovolte mi dodat, že se nejedná o první podobný protest proti politice společnosti Apple. V loňském roce se touto záležitostí zabýval také brazilský úřad na ochranu spotřebitele. Požádal výrobce, aby prokázal své tvrzení, že absence nabíječky bude přínosem pro životní prostředí.
Je možné, že Tchaj-wan bude případ stíhat a uloží společnosti finanční pokutu.
Zdroj: Apple Insider