Společnost Google se pravděpodobně stala obětí masivního úniku informací, který odhalil její praktiky v oblasti SEO

Na web unikly tisíce dokumentů společnosti Google. Tyto dokumenty podrobně popisují některé z principů fungování velmi tajného indexovacího algoritmu vyhledávače.

Společnost Google se od svého vzniku v roce 1998 vždy snažila udržet svůj vyhledávací algoritmus v tajnosti. Jednak proto, aby neprozradil recept na svůj úspěch konkurenci, ale také proto, aby se weby nesnažily vyšplhat na přední místa ve výsledcích podváděním v kritériích odkazování. Bohužel pro společnost se zdá, že část tohoto slavného algoritmu unikla na web, píše Business Insider.

Do cizích rukou dostaly tisíce dokumentů s podrobnými informacemi o fungování algoritmu Google. Dokumenty byly omylem zveřejněny na serveru GitHub. Společnost Google pravdivost těchto dokumentů nepotvrdila, ale zdá se, že mnoho odborníků na SEO tomuto úniku přikládá důvěryhodnost. Konkrétně tyto dokumenty neuvádějí podrobnosti o tom, jak přesně Google rozhoduje o tom, který web se bude zobrazovat na prvních místech výsledků vyhledávání. Pouze uvádějí některá z mnoha a mnoha kritérií, která se při odkazování zohledňují. Zdá se, že vyhledávací gigant při rozhodování o tom, kdo se objeví na vrcholu žebříčku, bere v úvahu nejméně 14 000 různých kritérií. Váha těchto kritérií však nebyla odhalena, což poněkud omezuje škody způsobené společnosti Google.


Není překvapením, že mezi parametry, které se při SEO zohledňují, patří interní a externí odkazování webu (tedy jeho sklon vkládat odkazy jak na vlastní stránky, tak na externí zdroje) a také počet kliknutí na odkazy. Stručně řečeno, web může být plný odkazů, ale lidé na ně stejně musí kliknout, aby vyslali pozitivní signál Googlu.

Zdá se také, že Google při hodnocení SEO věnuje zvláštní pozornost „pověsti“ webu a také odbornosti autora, který na něm vytváří obsah. Pochybnosti přetrvávají také ohledně používání údajů z prohlížeče Google Chrome k upřesňování výsledků vyhledávání. Jedná se o praxi, kterou Google vždy popíral (ze zřejmých důvodů zneužití dominantního postavení), ale která se zřejmě tu a tam v kódu projevuje. Samotné dokumenty jsou poměrně technické, takže je pro každého obtížné pochopit vnitřní fungování algoritmu společnosti Google, ale není pochyb o tom, že odborníci na SEO budou tyto údaje v nadcházejících týdnech pečlivě zkoumat. Pokud jde o to, zda to předznamenává zlepšení relevance výsledků Google, nebo naopak příchod ještě masivnější vlny nekvalitního obsahu , nám dovolí rozhodnout jen čas.

Zdroj: Business Insider