První 100% bateriová lokomotiva na světě. Dává si za cíl snižovat uhlíkovou stopu
Australský výrobce kolejových vozidel Wabtec a společnost Roy Hill, která se zabývá těžbou železné rudy, představily bateriovou lokomotivu FLXdrive, první těžkou lokomotivu na světě se 100% bateriovým pohonem pro provoz na hlavních tratích.
Byla představena unikátní, nápadně růžově zbarvená lokomotiva, píše server InceptiveMind.
Tato lokomotiva FLXdrive představuje významný krok na cestě k nízkoemisní až nulové budoucnosti v železničním průmyslu. Železniční doprava hraje zásadní roli při přepravě osob a zboží, ale představuje také vážné problémy pro životní prostředí. Vlaky poháněné dieselovými motory vypouštějí velké množství skleníkových plynů, které přispívají ke globálnímu oteplování a jeho negativním důsledkům.
Odvětví dopravy, kam patří i železnice, je významným zdrojem emisí uhlíku a významně přispívá ke změně klimatu. Pro dosažení udržitelnější budoucnosti je nezbytné přejít v tomto odvětví na čistší zdroje energie.
Elektrické vlaky, zejména FLXdrive, představují pro železniční průmysl zásadní průlom v oblasti snižování uhlíkové stopy. Tyto vlaky jezdí na uloženou elektrickou energii, což eliminuje přímé emise uhlíku a snižuje dopad na životní prostředí. Pomáhají také snižovat závislost na fosilních palivech, zmírňovat znečištění ovzduší a podporovat udržitelnější dopravní systém. Využíváním obnovitelných zdrojů energie pro nabíjení mohou tyto lokomotivy dále snižovat svou uhlíkovou stopu, čímž pozitivně přispívají k úsilí v boji proti změně klimatu.
Bateriová elektrická lokomotiva FLXdrive společnosti Roy Hill má mít energetickou kapacitu 7 megawatthodin (MWh). Předpokládá se, že lokomotiva FLXdrive zajistí dvouciferné procentuální snížení nákladů na palivo a emisí na vlak v závislosti na železničním provozu a trase.
FLXdrive řídí celkový tok a distribuci energie ve vlaku prostřednictvím svého nejmodernějšího softwaru pro řízení energie. Kromě toho je vybaven jedinečným systémem tepelného řízení baterií, který využívá kapalinové chlazení, aby odolal extrémnímu horku, kdy teploty mohou dosahovat až 55 °C.
Poté, co společnost Wabtec dokončí finální instalaci baterií a testování na trati, se lokomotiva v roce 2024 vydá na cestu dlouhou 17 000 km. Bude dopravena do svého nového domova v regionu Pilbara v Západní Austrálii, který je jedním z nejvýznamnějších těžebních oblastí na světě.
Zdroj: InceptiveMind