Ponorka „Atomový Frankenstein“ je zpět. Tři roky ji Francouzi renovovali po devastujícím požáru
Francouzi dokončili renovaci ponorky Perle S606. „Atomový Frankenstein opět v akci.“ píše se na internetových stránkách MilitaryLeak. Za název Frankenstein plavidlo možná vděčí zvláštnímu vzhledu horní části stroje (s moduly stožárů). Loď byla v opravě od roku 2020, kdy ji téměř úplně zničil požár.
Ještě v roce 2019 prošla francouzská ponorka běžnou údržbou. Bohužel o rok později vypukl v ponorce požár, který trval více než 14 hodin a zachvátil téměř celý stroj. Podle odborníků oprava nepřipadala v úvahu, jediným řešením mělo být sešrotování.
Nakonec se však francouzské ministerstvo obrany rozhodlo jadernou ponorku přivést zpět k životu. Pro opravu byla zapojena druhá ponorka Saphir, která posloužila jako dárce dílů. Oba stroje byly spojeny v jeden a po třech letech byla uvedena do provozu plavidlo třídy Rubis Perle.
Uvedení ponorky zpět do provozu si vyžádalo přibližně 100 000 hodin inženýrských prací a dalších 250 000 hodin výrobních prací. Jaké byly náklady na tento projekt, není známo.
Stavba ponorky Perle byla zahájena koncem 80. let 20. století a loď vstoupila do služby v roce 1993. Plavidlo S606 pohání jaderný reaktor K48 (48 KW), 2 turboalternátory, 1 elektromotor o výkonu 7 MW, dieselový agregát a pomocný motor o výkonu 5 MW.
Maximální rychlost ponorky je 25 uzlů, což odpovídá rychlosti 46 km/h. Zároveň dosah plavidla přesahuje 15 500 km. Její délka je téměř 75 metrů a může se ponořit maximálně do hloubky 300 metrů. Uvnitř Perle je místo pro 70 členů posádky.
Francouzský stroj se vyznačuje přítomností sonarů DMUX 20, ETBF DSUV 62C a CSUV 22, jakož i soupravou pro elektronický boj AUR 13. Výzbroj však tvoří torpéda F17 mod. 2 a F21 Artemis (ta byla integrována při poslední generální opravě) a střely SM 39 Exocet. Na palubu Perle S606 lze umístit maximálně 14 torpéd a střel, přičemž plavidlo má k dispozici další sadu 28 min TSM 3510.
Zdroj: MilitaryLeak