Obchodní dům Walmart začal doručovat nákupy svým zákazníkům pomocí dronů

Největší maloobchodní řetězec na světě Walmart spustil systém doručování nákupů pro zákazníky žijící v okruhu 50 mil (80 kilometrů) od jeho sídla v Arkansasu pomocí dronů. Americký gigant navázal partnerství s dronovou společností Zipline, informoval New York Post.

Jakmile Walmart obdrží online objednávku, zboží umístí do speciálně navržené krabice s připojeným padákem. Balíček poté upevní do upraveného dronu Zipline. „Je to neuvěřitelně vzrušující, pracujeme na tomto dni mnoho let,“ uvedl při spuštění projektu generální ředitel společnosti Zipline Liam O’Connor.

Dron odlétne k zákazníkovi domů, odevzdá balíček a vrátí se na místo startu. Zákazníci mohou sledovat své balíčky prostřednictvím aplikace Zipline. Služba je bezplatná.

Walmart a Zipline doufají, že se po úspěšném testovacím provozu doprava drony rozšíří celostátně.

„Pokud si naši zákazníci službu užijí, rozšíříme ji. Takže o budoucích svátcích to pravděpodobně bude hrát opravdu velkou roli při zrychlení dodávek zboží zákazníkům,“ řekl Tom Ward, který zajišťuje doručovací operace Walmartu.

„Zákazníci od nás očekávají, že jim ušetříme peníze a čas. A pokud jde o úsporu času, jak to udělat lépe než pomocí dronu,“ řekl Ward.  

Walmart a Zipline doufají, že se po úspěšném testovacím provozu rozšíří tento systém celostátně. Walmart v posledních třech letech rozšířil svou klasickou doručovací službu auty na 3 000 z celkového počtu 10 500 obchodů.

Zdroj: nypost.com