Německý gigant vstupuje do Čech. Konkurence pro Pepco i H&M
Česko získá další zahraniční řetězec. Tentokrát se bude jednat o velkou konkurenci pro obchody ve stylu Pepca, tzn. třeba i pro Action, Tedi a Kik. Tento německý diskont chce v naší zemi nabízet levné oblečení, hračky, potřeby do domácnosti i všelijaké dekorace. Nový gigant mezi obchody slibuje, že si v něm nakoupíme už v půlce příštího roku.
Oblíbený německý řetězec Woolworth však nově neotevře jen u nás v Česku, ale také v sousedním Slovensku. Aktuálně jsou ve hře nájemní smlouvy i jednání o konečném počtu prodejen. Ku příkladu polské Pepco má u nás více než 300 poboček a patří u zákazníků mezi nejoblíbenější levné diskonty. Hned za ním se řadí Kik, který pochází z Německa a který má u nás otevřený zhruba 200 poboček.
Češi stále dávají přednost levné ceně
Woolworth sází zejména na levné zboží, na což Češi slyší. „Woolworth může těžit z nabídky kvalitního zboží za nízké ceny,“ přiznal pro Deník.cz marketingový expert Pavel Řehulka s tím, že kromě Woolworth se v Česku objeví i populární drogerie Müller. Obě společnosti hledají nové příležitosti v zemích, kde vidí potenciál pro svůj růst. Najdeme je ve všech větších nákupních centrech, retail parcích ale i na dalších frekventovaných místech např. u center měst.
Woolworth nabízí stejně jako Pepco levné oblečení, domácí potřeby, menší spotřebiče a drogerii. Oproti Pepcu tady koupíme i elektroniku. V Německu funguje Woolworth v trochu jiném kabátě, než v jakém se chystá k nám, ovšem od roku 2010, kdy funguje, otevřel už více jak 160 poboček Teď patří s celkem 700 prodejnami mezi nejrychleji rostoucí řetězce v zemi a plánuje, že v dohledné době zvýší jejich počet v Německu až na 1500. To už je hodně slušné číslo a právem se tak tento německý gigant řadí mezi nejúspěšnější vůbec. Pepco tak získává skutečně silného konkurenta. Kromě Německa Woolworth expanduje i do Polska a Rakouska.
Detaily zatím nejsou známé. Proč tolik tajemství?
„Můžeme potvrdit, že se chystáme vstoupit na trhy na Slovensku a v Česku. V současnosti jednáme se správci nemovitostí v obou zemích a míříme k finálním nájemním smlouvám,“ oznámil webu Peníze.cz Roland Rissel, zastupující tiskové oddělení společnosti. Více informací však k uvedení na trh nedodal. O novém diskontu tedy víme jen to, jaké zboží nabízí, jak je v Německu úspěšný a že se u nás poprvé otevře v příštím roce. Už před deseti lety měl Woolworth v Německu roční tržby čtvrt miliardy eur, loni už to byla miliarda. Je to možná právě úspěšným know-how, proč firma nechce sdělit o své expanzi víc. Konkurence je zkrátka vysoká. České zákazníky tak čeká nejen konkurenční tlak na nízké ceny, ale také rozšíření sortimentu nabízeného zboží.
Společnost Tedi se však nové konkurence příliš neobává. Pro Forbes.cz se Chiara Hautkappe z tiskového oddělení společnosti nechala slyšet, že jejich strategická orientace a obchodní model se v mnoha ohledech liší. I řetězec Kik s čistým svědomím pracuje dál. Dle jeho jednatele Martina Šatného další konkurenci vítají. Motivuje je to k lepšímu výkonu.
Takový obchod tady chyběl, těší se zákazníci
Na otevření slavného Woolworth se těší už i spousta českých zákazníků. Ti označují tento německý gigant za něco, co tady v Čechách rozhodně chybí. „Vždycky, když jsme v Německu, tak do Woolworthu jdeme nakoupit. Mají tam skutečně kvalitní kousky za až neuvěřitelně nízké ceny,“ řekla např. paní Klára z Karlových Varů s tím, že přesně takový typ obchodu u nás opravdu postrádá. „Obchody, kde se dá ušetřit, mám ráda. Těším se, co pěkného tam ulovím,“ nechala se slyšet paní Jana. Jak je vidět, německému Woolworth se u nás nejspíš bude velmi dařit.
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]