Něco mezi letadlem a vrtulníkem. Jedná se o elektrický hybrid. Takhle vypadá budoucnost letectví
Společnost Archer Aviation představila prototyp Midnight. Jedná se o elektrický hybrid mezi letadlem a vrtulníkem, který je určen pro komerční lety jako letecké taxi. Prototyp je určen pro firemní testování, ale již nyní se pracuje na další jednotce, jak píše web Electrek.
Hybrid Midnight je dílem společnosti Archer Aviation, kterou podporuje automobilový koncern Stellantis. Stroj byl postaven s neobvyklým aerodynamickým uspořádáním. Má 12 rotorů umístěných na šesti nosnících. Na každém křídle jsou tři nosníky s rotory na začátku a na konci.
Křídla jsou pevná, stejně jako šest rotorů v zadní části křídel. Jejich úkolem je poskytovat vztlakovou sílu. Dalších šest rotorů umístěných před křídly je určeno buď k vytváření vztlaku při visení, nebo při náklonu 90 stupňů k zajištění pohonu při vodorovném letu. Stroj má rozpětí 14 metrů, váží 2 900 kg a kromě pilota může přepravovat až čtyři cestující. Nosnost stroje je přibližně 450 kg, což znemožňuje přepravu těžších zavazadel s osobami.
Létající taxi
Letoun Midnight byl vyvinut pro krátké komerční lety v rámci jedné metropolitní oblasti nebo jako doprava mezi letištěm a centrem města. Konstrukce je optimalizována pro lety na vzdálenost 30-40 km (maximálně 160 km), oddělené desetiminutovými zastávkami.
Předpokládá se, že tato doba bude dostatečná k výměně cestujících a k dostatečnému dobití baterií, aby se obnovila energie spotřebovaná při posledním letu. Prototyp Midnight byl představen na konci roku 2022 a v současné době se vyvíjí druhá jednotka. Prototypový model má být použit k letovým zkouškám, které by měly začít brzy, v polovině roku 2023, uvádí se v oznámení. Tyto testy poslouží k získání zkušeností a odstranění konstrukčních nedostatků, které bude druhý stavěný Midnight postrádat.
Zdroj: redakce, electrek.co
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]