Na ponožky v sandálech zapomeňte: Rok 2025 přinese mnohem šílenější trend
Módní trendy se proměňují několikrát do roka. Jednou je IN chodit v khaki barvách, jindy letí džínové bundy, pak zase divoké vzory. To ale není nic proti trendu, který přijde v příštím roce. Nad tím budou všichni soudní lidé kroutit hlavou.
Češi se sice obvykle snaží být světoví a chodit oblečení podle poslední módy, ale ne vždy nám to vyjde. Velmi často různé styly smícháme, překombinujeme a nakonec jsme ostatním lidem (a někdy i celému světu) pro smích. Pověstné jsou třeba naše oblíbené ponožky do sandálů. A i když to nemá logiku ani styl, leckdo takhle chodí pořád a nenechá si tuhle podivnost ujít.
Existují ale ještě zvláštnější módní doplňky než ponožky do sandálů. A fascinující na nich je, že původně byly úplně obyčejné, nudné a nikoho příliš nezajímaly. Prostě byly běžnou součástí našeho outfitu a nikdo si jich příliš nevšímal. Pak se na ně ale zaměřila pozornost módních guruů a rázem se proměnily k nepoznání. A spolu s tím proměnily k nepoznání i nás. Což poznáte sami v příštím roce s příchodem teplého počasí.
Brýle jako trend
Řeč je o brýlích, které jsou zcela praktickou součástí vybavení mnoha lidí. A protože podle posledních studií přibývá lidí s problémy se zrakem (a to i mezi dětmi), tak se s nimi bude na veřejnosti objevovat čím dál více z nás. Pokud si tedy nezvolíme alternativu v podobě kontaktních čoček.
Každopádně, brýle už dávno nejsou jen praktickou a levnou nutností. Výrobci se snaží dělat je zvláštními, s ornamenty, s širšími obroučky, v retro stylu nebo třeba v různých tvarech. Každý člověk je tak díky brýlím zcela originální. A leckdo si jich pořizuje více, aby měl pro každou společenskou příležitost jiné – nenápadné do práce, výrazné na párty, „učitelkovské“ na školení a tak dále. Z brýlí je zkrátka velká móda.

Jenže se zřejmě něco zvrtlo a řada lidí nosí brýle, které jsou jedním slovem divné. Jsou naprosto neuvěřitelné. A když je uvidíte, dojdou vám slova. Nebudete věřit, že někdo něco takového mohl vymyslet, jiný to mohl vyrobit a další to může nosit. Brýle, které přicházejí do módy, totiž nejsou ani praktické ani nenápadné. Jsou pravým opakem těchto vlastností.
Obří a extravagantní módní doplněk
S příchodem teplého počasí tak můžete očekávat, že budete potkávat lidi v obřích, nápadných, výrazně barevných a po všech stránkách netypických brýlích. Velmi často přitom nepůjde o nutnost pro korekci zraku, nýbrž o módní styl. A čím budou brýle podivuhodnější, tím lépe. Nejde přitom o úplnou novinku – obří brýle proslavila už módní ikona Iris Apfel, která letos zemřela ve svých 102 letech. A potrpí si na ně i různé celebrity.
Jejich milovníci se přitom nebojí nejrůznějších barev, tvarů, materiálů ani výplní. Někdy jsou tyto gigantické brýle bez skel, jindy s mřížkou, někdy s modrým nebo jinak vybarveným sklem. Někdy jsou kruhové, jindy oválné, občas mají tvar hvězdy nebo srdce. A jsou tak velké, že se za nimi schovává polovina obličeje jejich nositele.
Kdyby se takový módní doplněk objevoval jen na letní párty skupiny teenagerů, asi by to nikomu nepřišlo nijak zvláštní. Ale pravděpodobně se jich dočkáme i na mnoha jiných a zcela nečekaných místech. Lidi s gigantickými brýlemi potkáte v autobusu i ve vlaku, ve škole i v supermarketu, v čekárně u lékaře i na pláži. A budou jim přizpůsobovat i zbytek svého outfitu, takže budou vypadat extravagantně úplně celí.
Neměli byste proto být překvapeni a zůstat na ně zírat s pusou otevřenou dokořán. O to ostatně jejich nositelům jde především – vyvolat šok u kolemjdoucích, stát se středem pozornosti. Takové brýle totiž nejsou nijak příjemné na nošení a omezují vás v mnoha běžných činnostech. Při náklonu třeba snadno padají. Ale jde u nich především o to, jak vypadají. A jak neuvěřitelně promění svého nositele.
Pokud chcete být příští rok trendy, měli byste se tak začít také po jedněch poohlížet. Nebo si pořídit raději celou sadu. Výhodou tohoto módního kousku je, že vás nezruinuje. Nestojí totiž jako běžné dioptrické brýle, ale pořídíte je obvykle za pár desítek korun. A ihned se stanete středem pozornosti.