Japonci jsou napřed. Jejich elektrický tanker má přes oceán přepravovat čistou energii v bateriích, tam kde je ji nedostatek

Zatímco některé regiony mají dostatek obnovitelné energie, jiné jsou v zeměpisné nevýhodě. Japonský startup PowerX nabízí řešení v podobě prvního elektrického bateriového tankeru, který je určen k přepravě čisté energie přes moře do míst, která ji nejvíce potřebují. Společnost navrhuje a vyvíjí tanker pro přenos energie, který bude přepravovat obnovitelnou elektřinu po celém světě a vytvoří tak oceánskou energetickou síť, jak uvádí web Electrek. Japonci jdou s tímto řešením napřed.

Loni v létě společnost PowerX odhalila plány na zřízení své první gigafactory v Japonsku, která bude vyrábět bateriová úložná zařízení, včetně Hyperchargeru – ultrarychlé nabíječky pro elektromobily (až 240 kW) poháněné obnovitelnou energií.

Kromě toho bude startup vyrábět stacionární baterie pro rozvodnou síť, lodní baterie a baterie pro domácnosti. Společnost PowerX představila na mezinárodní námořní výstavě Bariship detailní design své první lodi s označením X.

Baterií poháněná loď X o délce 140 metrů urazí na elektřinu až 300 km a má sloužit k přepravě čisté energie z větrných elektráren na moři, z jedné sítě do druhé nebo na ostrov. Díky devadesáti šesti bateriím LFP s kapacitou 2,5 MWh pojme elektrický tanker celkem 241 MWh obnovitelné energie.

Podle společnosti PowerX je konstrukce baterií vysoce škálovatelná a loď bude moci v budoucnu přepravovat ještě více baterií. Dodávaný systém správy napájení monitoruje bateriové systémy a regulátory nabíjení a informuje o zbývající životnosti baterií.

V současné době je tanker optimalizován pro přepravu na krátké vzdálenosti. Generální ředitel startupu Masahiro Ito však tvrdí, že s rostoucí hustotou baterií a snižujícími se náklady bude společnost schopna přepravovat více baterií na delší vzdálenosti.

Zdroj: electrek.co, redakce