Budeme jezdit na cukrovou třtinu nebo syntetický benzín i v ojetých autech? Porsche tuto ambici má
Automobilka Porsche se postavila do čela vývoje syntetických paliv a ve spolupráci se společnostmi Siemens Energy, AME, Enel a chilskou petrochemickou společností investovala značné prostředky do jejich výroby v závodě v Chile, uvádí server Carexpert.
Výroba se naplno rozběhla na začátku roku 2022 a Porsche má v plánu do konce roku 2022 vyrábět 130 milionů litrů ročně a do roku 2026 až 550 milionů litrů ročně. Ve srovnání s běžnými fosilními palivy, která obsahují 30 až 40 složek, mají syntetická paliva jen osm složek. V syntetickém palivu eFuel se skrývá méně škodlivin, takže je lepší pro motor i životní prostředí. Porsche uvádí, že ve srovnání s dnešním bezolovnatým palivem snižuje emise přibližně o 85 %.
Palivo je vhodné i pro dnešní spalovací motory, ale Porsche tvrdí, že se nesnaží zastavit zavádění elektromobilů ani získat více času pro jeho ikonický model 911.
Odpad z cukrovky jako palivo
Syntetická paliva jsou součást strategie Porsche. Rozhodně za tím nestojí jen to, že chce společnost zachránit spalovací motor. Spolu s projektem syntetických paliv, který se dostal do popředí zájmu, pracuje značka také na biopalivech s menší uhlíkovou stopou než běžný bezolovnatý benzin.
Jedná se biopalivo tzv. druhé generace“ vyráběné z odpadu cukrové třtiny, které podle informací CarExpertu snižuje emise CO2 přibližně o 50 % ve srovnání s běžným bezolovnatým palivem.
Ambicí porsche je, že budou některé automobily poháněny těmito biopalivy. Nedávné uvedení vozu Cayman GT4 RS v Portugalsku spoléhalo na toto palivo, stejně jako veřejná premiéra vozu na ledovém závodě v Rakousku.
Zdroj: Carexpert
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]