Nový babolep od škodovky: Toto žihadlo vás promění v neodolatelného alfasamce a žádná vám neřekne ne
Pro ideální auto vhodné pro každodenní provoz i zábavnou jízdu na okreskách nemusíte chodit daleko. Vyrábí ho Škoda a je považováno za jedno z nejhezčích vozů, se kterým uděláte parádu, přestože ani zdaleka nestojí tolik jako jeho luxusnější kolegové, například Audi a BMW. Nejnovější model v současné době pořídíte od 1 059 900 Kč.
Pokud si myslíte, že se za vámi budou ženy (nebo muži) otáčet jen tehdy, pokud budete jezdit v drahých autech za několik milionů, pak byste se pořádně spletli. Velkou parádu totiž uděláte i s obyčejnou Octavií. Musíte se ale zaměřit na její sportovní verzi. Octavie RS jsou stylová, ale také zábavná auta, která mají sportovní podvozek, lepší ovladatelnost a nechybí jim ani sportovně laděný interiér, který zaujme na první pohled.

Octavia RS: Od historie až po současnost
Octavia RS první generace
Úplně poprvé spatřila světlo světa Škoda Octavia RS před 25 lety. S výkonem 132 kW (180 koní) patřila už v roce 2000 mezi nejrychlejší modely škodovky – její rychlost se dokázala vyšplhat až na 235 km/h. Z toho důvodu dostal model silnější brzdy, nižší tlumiče, dodatečné výztuhy karoserie i jinak uložený přední stabilizátor. Revolučnímu modelu nechyběl ani elegantní spoiler. Octavia RS první generace sklidila velký úspěch a fanoušky má i v současné době. Mnozí z nich jí dávají přednost před nejnovějšími modely plnými moderních vychytávek.

Octavia RS druhá generace
Druhá generace Octavie RS nebyla tak úspěšná jako první, ale stále byla zajímavým zpestřením tehdejší nabídky škodovky. Škoda ji představila v roce 2006 a odhalila vyšší výkon. Octavia RS dostala dvoulitrový turbomotor o výkonu 147 kW (200 koní) a i když auto mělo o 150 kilogramů více, dokázalo jet rychlostí až 224 km/h. Druhá generace byla vybavena novou šestistupňovou převodovkou a zákazník si mohl vybrat i variantu s automatickou DSG převodovkou. V nabídce nechyběl ani naftový motor o výkonu 125 kW.
Octavia RS třetí generace
Třetí generace překvapila svým vzhledem, který se oproti předchozím modelům výrazně změnil. Mnozí se domnívají, že právě „trojková“ Octavia RS patří mezi nejpovedenější ze všech modelů. Má upravenou geometrii podvozku a zvýšil se i výkon, jenž dosahoval 180 kW (245 koní). U třetí generace se poprvé objevil zploštělý volant a nechyběl ani propracovaný kožený interiér. Od roku 2015 byla k dispozici také naftová verze s pohonem všech kol. Škoda představila nejdříve model RS230, a později RS245 (po faceliftu). Lidé se v tomto případě stále dohadují, který z těchto dvou modelů je vzhledově povedenější.

Octavia RS čtvrtá generace
Nejnovějším modelem je Octavia RS čtvrté generace, která má elegantní a zároveň sportovní design, který podtrhují černé doplňky. Je dostupná i v zelené barvě Mamba, kde tyto prvky perfektně vynikají. Právě zelená barva je u “čtyřkové” Octavia RS naprosto nepřehlédnutelná a můžete si být jisti, že toto žihadlo vás zkrátka promění v neodolatelného alfa samce! V základu má benzinový motor s výkonem 180 kW, v nabídce má Škoda tentokrát i plug-in hybrid RS iV, který má elektromotor s výkonem 85 kW a také čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW. Milovníci naftových motorů si mohou zvolit turbodiesel s výkonem 147 kW.