Nákup v Lidlu a Tescu se prodraží až o 500 Kč, pokud si nezkontrolujete tuhle věc v nákupním košíku
Za nepozornost se platí. Když nebudete v supermarketu dostatečně všímaví a nezkontrolujete si svůj košík, u kasy zaplatíte klidně o 500 korun víc. Poradíme vám, jak se této situaci vyhnout a co dělat, když k ní dojde. A nezáleží na tom, zda se tak stane v Lidlu, Tescu nebo jakémkoliv jiném supermarketu.
Může se to přihodit každému. Po práci spěcháte do supermarketu, vezmete první volný košík a pustíte se do nakupování. Vybrané zboží poté vyložíte na pás a čekáte, až ho prodavačka namarkuje. Teprve doma si všimnete, že jste platili i za věc, kterou jste nechtěli. V košíku ji nechal zákazník před vámi.

Proč zůstávají předměty v košíku
Zapomenuté položky nejsou ničím neobvyklým. Nejčastěji se to týká drobností, jako jsou žvýkačky, kosmetické produkty či baterky, které zůstávají bez povšimnutí na dně košíku.
Za opomenutým předmětem nestojí vždy jen nepozornost a spěch. Řada lidí si koupi zboží rozmyslí těsně před pokladnou a místo vrácení do regálu ho nechá v košíku.
Celková hodnota takového zboží se může pohybovat od několika desetikorun až po stovky korun. V extrémních případech může jít klidně o částku přesahující 500 Kč, například pokud se jedná o dražší alkohol, elektronické zařízení nebo parfém.
Dvě pravidla proti nechtěnému nákupu
Abyste předešli zbytečnému utrácení, je třeba dodržovat jednoduchá pravidla.
Nejdůležitější je důkladně zkontrolovat košík nebo vozík, ještě než se pustíte do nákupu. Podívejte se do všech jeho částí, pokud jich má více. Méně viditelné úseky jsou častými místy, kde věci zůstávají.
Dobré také je mít po ruce nákupní seznam, díky kterému budete mít přehled, pro co jste se do obchodu vydali, a snáze si všimnete nechtěných položek.
Co dělat, když jste věc už zaplatili
Ideální je, pokud si nežádoucí položky všimnete ještě před odchodem ze supermarketu. V takovém případě se obraťte na personál a vysvětlit mu situaci. Obchod vám většinou bez problému vyjde vstříc a peníze vrátí. Není to ale zákonem daná povinnost.
Při nakupování v kamenných prodejnách neplatí právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Zboží kupované v kamenné prodejně si můžete prohlédnout, a proto se počítá s tím, že jste se o jeho koupi rozhodli s veškerou informovaností. Zákon nebere v úvahu situaci, kdy si omylem zakoupíte produkt, který dal do košíku někdo před vámi. Někteří prodejci však mohou nabízet možnost vrácení nebo výměny v určité lhůtě jako nadstandard.
Pokud obchod odmítne přijmout zpět nechtěné zboží a vrátit vám peníze, stále existuje šance, jak zamezit finanční ztrátě. Jednoduše se poptejte ve svém okolí, zda si danou věc od vás nechce někdo koupit. Mezi vašimi příbuznými a přáteli se určitě najde člověk, který výrobek využije. Jedná-li se o drogerii nebo potřebu do domácnosti, vyzkoušejte také internetové bazary, tržiště na Facebooku nebo kupříkladu aplikaci Vinted.
A pokud se vám nepotřebný artikl nepodaří prodat, poslední možností je někomu ho darovat.

Další chyby, které vám prodraží nákup
- Nakupování s prázdným žaludkem. Když jste hladoví, do košíku často dáváte i věci, které byste si normálně nekoupili.
- Žádný plán. Nemusíte si pokaždé vytvářet nákupní seznam, doma byste si ale měli promyslet, co skutečně potřebujete, a tohoto plánu se držet. Jinak se vám může stát, že si pořídíte i hromadu produktů, které jste primárně ani nechtěli.
- Ignorování slev. Doporučuje se pečlivě si prohlédnout letáky a informovat se o zlevněném zboží, které výrazně uleví vašemu rozpočtu.
- Nekontrolování účtenek. Možná vám prodavačka namarkovala něco dvakrát nebo se nepřičetla sleva. Pokud ale účtenku vyhodíte hned do koše nebo si ji ani nevezmete, nikdy to nezjistíte.