Češi vyzráli na supermarkety. Za běžné potraviny utrácejí o 30 % méně. Postup zveřejněn
Jak vyzrát na supermarkety? Dokázat to můžou všichni, záleží, jestli jste ochotni do nakupování investovat více času a příprav. Existuje totiž několik možností, jak se v prostředí supermarketů orientovat a díky tomu ušetřit.
V dnešní době jsou ceny potravin často probíraným tématem, a to nejen v politice. Takové téma bývá často součástí rodinných konverzací. Možná právě proto Češi objevili metodu, jak zbytečně neutrácet vysoké částky za běžné potraviny. Lidé, kteří se při nakupování řídí slevami, mohou snadno na celém nákupu ušetřit i 30 %.
Česko jako slevový ráj
Je velice časté, že v supermarketech vídáme lákavé slevové nabídky, kterým pomalu není možné odolat. I z tohoto důvodu jsou slevy v Česku velmi oblíbené. Podle výzkumu NADA Research se s výrokem: „Nakupuji co nejlevněji, využívám slev,“ ztotožňuje 67 procent Čechů. Tento trend platí u většiny populace, někteří slevy vyhledávají kvůli úsporám, druzí pak berou hledání slev jako zábavu. Kromě toho se většina Čechů naučila na výhodné nabídky vyloženě čekat. Ve chvíli, kdy je nějaká potravina příliš drahá, raději si počkají, až bude ve slevě. V druhém případě se po stejné potravině poohlédnou v jiném obchodě. „Jakmile se spotřebitel naučí, že si má počkat na slevu, počká si na slevu,“ vysvětlil marketingový specialista Robert Le Veneur.
Jak se ale ve velké záplavě slev a nabídek vyznat? První možností je prohlížení letáků supermarketů a jejich porovnávání. Nevýhodou této metody je její zdlouhavost a nepraktičnost. Rychlejší možností jsou pak srovnávací webové portály. Zde stačí napsat název zboží a srovnávač vám ukáže, v jakém obchodě se prodává. Vychytávkou je také možnost upozornění v aplikaci srovnávače. V aplikaci si nastavíte, na jaké zboží ve slevě chcete upozornit a jakmile bude zboží v akci, dozvíte se to díky upomínce.

Výhodné věrnostní programy
Další velkou kapitolou v oblasti nakupování jsou pro Čechy věrnostní programy. Ty už jsou součástí našeho života, nabízí je totiž snad každý supermarket. Někteří věrnostní kartičky nenávidí, větší část lidí se ale snaží těchto výhod využít. Ve výzkumu realizovaném agenturou Incomind vyšlo najevo, že průměrný Čech je registrován do třinácti takových programů. Častým případem je také využívání registrace rodinných příslušníků. Podle průzkumu nejvíce programů využívají ženy od 40 do 49 let, přidávají se k nim muži ve věku 30 až 39 let. Mladší generace také není pozadu, mladí lidé prý v průměru využívají 20 různých slevových programů. Nad vysokými cenami potravin tak Češi vyzrávají pomocí věrnostních karet. Staly se u nás neodmyslitelnou součástí chování spotřebitele.

Věrnostní programy supermarketů
Aplikace Lidl Plus nabízí několik výhod. Díky ní můžete získávat slevy na vybrané produkty, používat speciální kupóny, získávat elektronické účtenky a číst online letáky. Navíc můžete sbírat online stírací losy, ve kterých můžete vyhrát slevu na nákup nebo jinou cenu.
Kaufland Card vám také umožní získávat slevy navíc, akční kupony a výhody u partnerů Kauflandu. S aplikací je také možné při nákupu skenovat zboží pomocí K-scan pro rychlou platbu. I v tomto supermarketu můžete soutěžit o různé ceny.
V obchodě Tesco je možné získat Clubcard. S touto kartou pak můžete využívat velké množství členských slev a akcí. Během nákupů sbíráte body a ty si následně můžete proměnit na kupóny.
Aplikace Můj Albert také nabízí řadu výhod, například měsíční slevu 15 % na BIO produkty. Kromě toho má pro členy připravené lepší ceny některých produktů. Během nákupu sbíráte kredity, které pak můžete vyměnit za slevu. I v tomto supermarketu se soutěží o různé ceny.
Billa také nabízí věrnostní program plný slev pro jejich členy. I zde můžete sbírat body, které následně vyměníte za slevu nebo produkt zdarma. Navíc můžete využít slevy u partnerských společností.