Microsoft v červenci spustí svůj obchod s mobilními hrami
Společnost Microsoft v červenci spustí vlastní obchod s mobilními hrami, oznámila ve čtvrtek na technologickém summitu Bloomberg.
Prezidentka Xboxu Sarah Bondová sdělila, že společnost plánuje do mobilního obchodu při spuštění přinést své portfolio prvních stran, které zahrnuje tituly jako Candy Crush a Minecraft. Poté Microsoft plánuje otevřít mobilní obchod dalším vydavatelům.
„Začneme na webu,“ řekla Bondová. „A děláme to proto, že nám to skutečně umožňuje, aby to bylo prostředí, které je přístupné na všech zařízeních, ve všech zemích, bez ohledu na cokoli, nezávisle na politice uzavřených ekosystémových obchodů, a pak to budeme rozšiřovat.“ Spuštěním obchodu na webu, na rozdíl od aplikace, by Microsoft představil alternativu ke společnostem Apple a Google, které si účtují 30% poplatek z prodeje.
Microsoft poprvé naznačil mobilní obchod již v roce 2022, kdy oznámil dohodu o převzetí společnosti Activision Blizzard. Společnost Microsoft v dokumentech uvedla, že jedním z hlavních důvodů, proč chce společnost Activision Blizzard získat, je pomoci jí vybudovat přítomnost mobilních her. V říjnu 2022 z podání společnosti Microsoft u CMA vyplynulo, že plánuje vytvořit novou „Xbox Mobile Platform“, která bude zahrnovat mobilní hry od společností Activision a King.
Zatímco zákon EU o digitálním marketingu (DMA) nutí společnosti Apple a Google, aby otevřely své obchody s mobilními aplikacemi, společnost Microsoft se snaží poskytnout alternativu k těmto dvěma společnostem ve Spojených státech i mimo EU.
Zdroj: techcrunch.com